בעקבות האסונות: במטה בנימין יוצאים לקמפיין התעוררות להורים

אל תשאירו אותם מאחור: אחרי מקרה שני בתוך יממה, החליטו במועצת מטה בנימין "לנער" את ההורים. יו"ר מועצת יש"ע, אבי רואה: קורא להורים למשנה זהירות

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 15/07/13 17:50 ח באב התשעג

בעקבות האסונות: במטה בנימין יוצאים לקמפיין התעוררות להורים
דוברות מדא, צילום: דוברות מדא

במועצת מטה בנימין החליטו ליזום קמפיין פרסומי המזכיר להורים שלא לשכוח את ילדיהם ברכבים סגורים, זאת לאחר שני מקרי מוות קשים מסוג זה במועצה, רק ביממה האחרונה.

צוותי חירום של מד"א הוזעקו היום (ב‘) ליישוב דולב בגזרת בנימין לאחר שהתקבל דיווח על ילדה שנשכחה ברכב במשך שלוש שעות לפחות. הם ביצעו בה פעולות החייאה, כשהיא מחוסרת הכרה וללא נשימה. לאחר שעה וחצי של מאמצי החייאה, נאלצו אנשי הצוות הרפואי לקבוע את מותה בבית החולים. מדובר בבתו של מנהל מוסד חינוכי חשוב ביישוב, אשר שכח אותה ברכבו הפרטי.

רק אתמול אתמול נפטרה תינוקת נוספת, בת חמישה חודשים, שנשכחה ברכב המשפחה על ידי האב שחזר מעבודתו. האב חזר ממשמרת לילה, הסיע את הילדה הגדולה חזר לביתו שבשילה והלך לישון עד שעות הצהריים, מבלי להביא את הילדה לקרוב-משפחה כפי שתכנן. רק לאחר השעה 16:00, כשהיא שהתה כשבע שעות ברכב הסגור, שכן שעבר במקום הזעיק את צוות מגן-דוד-אדום שביצע בה פעולות-החייאה עד שנאלץ לקבוע את מותה.

בעקבות שני מקרי המוות הוחלט במועצה המקומית מטה בנימין לתלות כרזות גדולות ברחבי היישובים ולהזכיר להורים לבדוק היכן ילדיהם. דוברת המועצה, תמר אסרף, הונחתה לגבש סלוגן מתאים אשר ילווה את הקמפיין.

במקביל, ראש המועצה ויו“ר מועצת יש“ע, אבי רואה, שיגר איגרת לכלל התושבים, בה כתב כי בעקבות האסונות הוא קורא להורים לתשומת לב ומשנה זהירות. ”ימי חופש גדול אלה, שבהם מופרת השגרה וסדר היום שונה ולעיתים מאד עמוס, יחד עם החום הכבד, דורשים מאתנו ההורים להכפיל ולשלש מחשבה וזהירות בכל הנוגע לבטיחות ילדינו“, כתב רואה, ”אני פונה גם אל ממדריכי הקייטנות, הסייעות והמטפלות - להגדיל ראש, לשים לב מי מהילדים לא הגיע, ולברר בשל מה. ההורים, בהתאם, מתבקשים לעדכן על היעדרות“.

במועצה ציינו כי גם הנחיות בטיחות נשלחו לכל מנהלות המעונות והמטפלות בנוסף עודכנו רכזי הקייטנות והמדריכים לשים לב מי מהילדים לא הגיע ולברר מול ההורים.