בעלי עסקים בירושלים שפועלים בשבתות לא יוכלו להימנע מקנסות

בעלי עסקים בירושלים שעובדים בשבת, לא יוכלו להתחמק מקבלת קנסות מטעם העירייה. בג"ץ דחה היום את הבקשה של בעלי המרכולים הפועלים בשבת שביקשו לאסור על העירייה לנקוט נגדם בפעולות אכיפה

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 19/04/16 18:23 יא בניסן התשעו

בעלי עסקים בירושלים שפועלים בשבתות לא יוכלו להימנע מקנסות
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90


בעלי עסקים בירושלים שממשיכים לפעול ולעבוד בשבתות לא יכולים להתחמק מאמצעי האכיפה של העירייה כנגדם. כך הוחלט היום (ג') בבג"ץ, אשר דחה את בקשתם של בעלי המרכולים.

השופט עוזי פוגלמן דחה היום את ערעורם לבג"ץ של בעלי המרכולים בירושלים על החלטה בית המשפט לעניינים מנהליים, שלא לתת צו ביניים לעיריית ירושלים שיורה לה לנקוט פעולות אכיפה כנגד פתיחת המרכולים בירושלים בבירה.

בתשובה שהוגשה מטעם עיריית ירושלים, באמצעות פרופ' עו"ד אביעד הכהן דיקן המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט וערכי הדין איתן ואורי הברמן, נכתב כי אין לקבל את הבקשה של בעלי המרכולים להתחמק מאמצעי האכיפה. עורכי הדין של העירייה טענו כי בעלי המרכולים הגדילו לעשות בכך שהם מבקשים מבית המשפט להורות לרשויות המוסמכות שלא לאכוף את החוק.

לדברי העירייה, העתירה חותרת לכך כי בית המשפט יורה על ביטולה של מדיניות האכיפה ההדרגתית, עליה הוחלט באוגוסט 2015: "נושא אכיפת סגירת העסקים בימי מנוחה אינו חדש עמנו. הוא צף ועלה מחדש בשנתיים האחרונות לדיון ציבורי ברמה הלאומית ולא פסח גם על העיר ירושלים. תהודה רבה בציבור הייתה לפסק הדין בעניין השבת בתל אביב, אשר קבע כי העירייה אינה רשאית להסתפק במתן קנסות לעסקים הפועלים שלא כדין בימי המנוחה וחייב את העירייה להפעיל את סמכותה להוציא צווים לסגירת העסקים האמורים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן