בנצי ליברמן ונחום לנגלטל הם החשודים בפרשת השחיתות

במהלך השבת הותר לפרסום כי הבכירים החשודים בשחיתות במנהל מקרקעי ישראל, הם יו"ר הרשות, ראש מועצת יש"ע לשעבר בנצי ליברמן, וחבר הכנסת לשעבר מטעם המפדל נחום לנגלטל

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 17/01/15 18:01 כו בטבת התשעה

בנצי ליברמן ונחום לנגלטל הם החשודים בפרשת השחיתות
יחצ, צילום: יחצ

בית המשפט התיר לפרסום כי החשודים בפרשת השחיתות החמורה במנהל מקרקעי ישראל הם יו"ר הרשות, ראש מועצת יש"ע לשעבר בנצי ליברמן, וחבר הכנסת לשעבר מטעם המפד"ל נחום לנגלטל.

ביום חמישי בבוקר (ה') פשטו שוטרי היחידה הארצית לחקירות הונאה על משרדי מנהל מקרקעי ישראל, ועצרו לחקירה את יו"ר הרשות בנצי ליברמן, שהיה כאמור בעברו יו"ר מועצת יש"ע, בחשד למעורבות בשחיתות ובניגוד עניינים. בנוסף אליו נחקר חבר הכנסת לשעבר נחום לנגלטל, שכיהן בעבר גם כמנהל משרד ממשלתי, ומשמש כיום כחבר הנהלה בחברת בנייה.

על פי החשדות, ליברמן, ששימש בעבר כיועץ בכיר, השתמש במעמדו לצורך קידום עסקאות הקשורות לחברת בנייה גדולה. על פי הטענות שהובילו לפשיטה, ליברמן פעל בניגוד עניינים מלא מול חברת בנייה גדולה אליה היה קשור בעבר, ולנגלטל שיתף פעולה בנושא. חוקרי משטרה פשטו על המשרדים, זאת בעקבות מידע מודיעיני וכן לאחר ביקורים בשבועות האחרונים, במסגרתם הם החרימו מסמכים שונים.

מדוברות המשטרה נמסר ביום חמישי כי "אגף החקירות והמודיעין - להב 433 (יאח״ה) מנהלת למעלה מחצי שנה חקירה סמויה בחשד לביצוע עבירת מרמה והפרת אמונים על ידי בכיר ברשות מקרקעי ישראל. החקירה החלה בעקבות תלונה וראש אגף החקירות והמודיעין, ניצב מני יצחקי, הורה על ניהולה בלהב 433 (יאח״ה). על פי החשד, הפר הבכיר במספר מקרים הסדרי ניגוד עניינים שנחתמו עם מינויו לתפקיד ברשות וכן פעל בתיקים שהובאו לשולחנו תוך קיומו של ניגוד עניינים מבלי להצהיר על כך כנדרש".

בנצי ליברמן שימש בעבר כסגן ראש עיריית חדרה, היה ממקימי היישוב פדואל, כיהן בשנים 1997 עד 2007 כיו"ר המועצה האזורית שומרון, ומ-2002 עד 2007 כיהן כיו"ר מועצת יש"ע, כולל בזמן תכנית ההתנתקות. כיהן כחבר בוועד הפועל של המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון. ב-2009 מונה על ידי ממשלת ישראל כמנכ"ל מנהלת תנופה, לשעבר מנהלת סל"ע (סיוע למתיישבי עזה וצפון השומרון). ב-2011 מונה למנהל מינהל מקרקעי ישראל‏[, שהפך ב-1 במרץ 2013 לרשות מקרקעי ישראל. ליברמן אב לשישה ילדים. אחיו, הודי (יהודה), עמד בראש המועצה המקומית קרני שומרון וכיום משמש מנכ"ל מכללת שערי משפט בהוד השרון.

חבר הכנסת לשעבר נחום לנגלטל שימש כמנכ"ל משרד התחבורה בתקופת כהונתו של השר יצחק לוי, ומאוחר יותר בתקופת כהונתו של שאול יהלום. לנגנטל נבחר לכנסת ה-15 לאחר שיו"ר המפד"ל דאז, יצחק לוי, התפטר מהכנסת עם מינויו לשר הבינוי והשיכון בממשלת ברק. אחיו, הרב שמואל טל, נחשב לאחד מרבני הציבור החרד"לי.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן