בנ"ע הפגינו בגרמניה

שליחי בני עקיבא בברלין השתתפו בארגון הפגנת תמיכה בישראל. 3,000 מפגינים במרכז ברלין, שרים "התקווה".

חדשות כיפה אלעד רותם 13/01/09 00:00 יז בטבת התשסט

אירופה סוערת בהפגנות אנטי-ישראליות כנגד המבצע בעזה, אבל מסתבר שגם בתוך ים של חושך אפשר למצוא טיפה של אור. שליחי בני עקיבא בברלין השתתפו בתחילת השבוע בארגון הפגנה פרו-ישראלית במרכז העיר, אליה הגיעו למעלה מ-3,000 איש. זאת בתגובה לסדרת הפגנות אנטי-ישראליות שהתקיימו בשבת בגרמניה ובאירופה כולה.


אביתר אביעד, שליח בני עקיבא ותנועת להב"ה, מספר כי יוזמי ההפגנה הגיעו אליהם דרך פייסבוק, וביקשו את עזרתם בארגון בני הנוער. "הפצנו את העניין לכל הקבוצות שלנו בפייסבוק, וקבענו להיפגש בדירה ולהכין שלטי ענק להפגנה. ביום ראשון אספנו את החברה, ועד שהגענו לכיכר שבה נערכה ההפגנה, היו איתנו כבר יותר ממאה בני נוער ששרו "עם ישראל חי" ו"עושה שלום".

תנועת להב"ה היא תנועת בת של בני עקיבא, שסניפיה משותפים עם ארגון הקהילות היהודיות בגרמניה. מנהיגות התנועה מורכבת משליחי בני עקיבא ורבנים דתיים-לאומיים.


באו לחזק את ישראל (צילום: יחצ)


בני הנוער מתנועת להב"ה, שהיוו את הקבוצה הדומיננטית במקום, הניפו שלטים עם כתובות פרו ישראליות המונות את מספר הרקטות שנורו לישראל, הקוראות לשחרור גלעד שליט, וכן דגלי ישראל לרוב. על אחד השלטים נכתב באנגלית: "יהיה שלום עם הערבים רק כאשר הם יאהבו את הילדים שלהם יותר משהם שונאים אותנו". לדברי אביעד, כתבים וצלמים מכלי תקשורת רבים בגרמניה סיקרו את האירוע וראיינו את חברי קבוצת להב"ה.


בהפגנה נכחו גרמנים אוהבי ישראל, ישראלים שירדו מן הארץ, יהודים גרמנים, ומטיילים רבים. "בדרך כלל ההפגנות בגרמניה כוללות צעדה, אבל במקרה שלנו לא אישרו לנו את זה כי היה בלתי אפשרי לאבטח צעדה כזו, אז התמקמנו בכיכר", אומר אביעד. סידורי האבטחה בהפגנה היו קפדניים מאוד וכללו בדיקה של כל מי שנכנס פנימה. "האווירה הייתה טובה מאד, וההפגנה הסתיימה בשירה עוצמתית של התקווה, שהדהדה ברחבי מרכז ברלין".


בין הנואמים בהפגנה היו להלה זיסקינד, המשמשת כראש הקהילה היהודית בגרמניה, ראש הפרלמנט של ברלין, ראש הלובי הישראלי בפרלמנט הגרמני ואפילו נציג מטעם האופוזיציה באיראן שנאם בעד ישראל. "זו הייתה הפגנה שבה חלק מהנואמים דיברו חלק בעד ישראל וחלק נגד המלחמה, אבל הרוב הגדול באו לחזק את ישראל ואת גלעד שליט", אומר אביעד.


מול ההפגנה הפרו-ישראלית התקיימה הפגנה של קבוצה אנטי-ישראלית בת 15 משתתפים.


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368