בני עקיבא תשתתף בעצרת הזיכרון לרבין - ולכן ההכנות לא יתקיימו בשבת

העצרת המסורתית לזכר רה"מ יצחק רבין, תתקיים כמידי שנה במוצאי שבת בכיכר רבין בתל אביב. השנה, בניגוד לשנים קודמות, דאגו מארגני הטקס שלא לגרום לחילול שבת - בשל מעורבות "בני עקיבא" באירוע

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 10/10/13 16:40 ו בחשון התשעד

בני עקיבא תשתתף בעצרת הזיכרון לרבין - ולכן ההכנות לא יתקיימו בשבת
shutterstock, צילום: shutterstock

תנועות הנוער בני עקיבא, הנוער העובד והלומד ותנועת הצופים מציינות 18 שנה להירצחו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל בעצרת המסורתית.

תנועות הנוער "הכחולות"- בהן תנועת הנוער הדתית ציונית בני עקיבא, הנוער העובד והלומד עם תנועת דרור לישראל - מקיימות מזה שנתיים שיתופי פעולה שונים שנועדו לקדם את ההדברות וההבנה בין הפלגים השונים באוכלוסיה בישראל. השיא נרשם בשנה שעברה, כשמזכ“ל ”בני עקיבא“, דני הירשברג, השתתף לראשונה בעצרת ונשא דברים.

מאז ממשיכות התנועות בפעילויות משותפות בהן שימת דגש רב על הדברות ושיתוף פעולה מתמשך. השנה, כמידי שנה יציינו תנועות הנוער את יום הירצחו של ראש הממשלה יצחק רבין בעצרת המסורתית באירוע שמתקיים במקום הירצחו וכמו תמיד יתקיים במוצאי שבת. אולם השנה, לראשונה לא תתקיימנה הכנות לטקס בשבת עצמה על מנת לא לגרום לחילול השבת.

אמיר סנדלר, ראש מחלקת הדרכה בתנועת בני עקיבא, מספר כי המחווה, בה לא תיעשה מלאכה אסורה בשבת כמו העמדת הבמה או כל חילול שבת אחר, ”מרגשת וממחישה את תחושת הכבוד ההדדי עליה עמלים תנועות הנוער בשנתיים האחרונות“. לדבריו, התנועה ”כלל לא ביקשה והתערבה בלוחות הזמנים של ההכנות לטקס ורק קיבלנו את ההודעה על חתימת הסכם בין מזכ"ל תנועת דרור לישראל פסח האופסטר ורועי יסוד מזכ"ל הנוער העובד והלומד על העמדת הבמה והציוד הדרוש לפני כניסת השבת על מנת שלא יהיה חילול שבת“.