בני עקיבא תפצה חניך ב-12 אלף ש"ח על עוגמת נפש

חניך בתנועת הנוער נפצע ברגלו והיה זקוק לטיפול רפואי. בני עקיבא לא סייעו בהגשת טיפול והנער נאלץ לנסוע לבית החולים בטרמפים. בית המשפט קבע פיצוי של 12 אלף ש"ח על עגמת נפש

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 26/05/14 16:22 כו באייר התשעד

בני עקיבא תפצה חניך ב-12 אלף ש"ח על עוגמת נפש
Shutterstock, צילום: Shutterstock

נפצעת, חלית? בני עקיבא תשלם לך. חניך בתנועת בני עקיבא שנפצע ברגלו והיה זקוק לטיפול רפואי, תבע את התנועה על כך שלא סייעו בהגשת הטיפול ואף גרמה לו עוגמת נפש. בית המשפט קיבל את עמדת החניך וחייב את התנועה בפיצוי של 12 אלף ₪.

במסגרת פרויקט "שמיניסטים לעיירות פיתוח" של תנועת בני עקיבא, נפצע ברגלו תלמיד י"ב שהשתתף בתכנית בחצור הגלילית. הפציעה נבע מגדר שהונחה בשטח הסניף וחתכה את רגלו של החניף וזה היה נזקק לתפירה של 4 ס"מ ולאחר מכן להלך בקביים בלבד. החניך הגיש תביעה נגד תנועת בני עקיבא אולם לא בשל פציעתו.

התביעה, אשר פורסמה לראשונה בידיעות אחרונות, שהגיש החניך היא בעקבות כך שלטענתו, אנשי התנועה לא סייעו לו בצרכיו הרפואיים שכללו הגעה לבית החולים ביום האירוע ואף בחזרה ממנו, דרך אותה עשה בטרמפים חרף היותו עם קביים. כך גם היה לטענתו בתקופת ההחלמה כאשר נציגי התנועה לא סייעו לו בצרכיו הרפואיים. בתנועת בני עקיבא טענו בבית המשפט כי מי שהניח את הגדר הוא החניך עצמו וכי הוצע לו ליווי של נציגה מטעמם אולם זה סרב, כמו גם טענה לגבי פציעתו כי הקלה ושאינה חמורה.

השופטת מירית פורר קיבלה את עמדת החניך וקבעה כי תנועת בני עקיבא לא נהגה באחריות כלפי החניך. השופטת האשימה את התנועה ברשלנות וגרימת עוגמת נפש לחניך בכך שלא סייעה לו בצרכיו הרפואיים ופסקה לזכותו פיצוי של 12 אלף שקלים אותם יקבל מתנועת בני עקיבא.

מתנועת בני עקיבא לא נמסרה תגובה.