בני העדה האתיופית בפתח תקווה: רב העיר מסרב לרשום אותנו לנישואין

הרב הראשי הספרדי של פתח תקווה מסרב לרשום לנישואין את בני העדה משום שלטענתו יהדותם מוטלת בספק. בן העדה: "אף אחד לא יכול לפקפק ביהדות של יהודי אתיופיה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 07/09/14 11:35 יב באלול התשעד

בני העדה האתיופית בפתח תקווה: רב העיר מסרב לרשום אותנו לנישואין
יחצ, צילום: יחצ

תושבי פתח תקווה בני העדה האתיופית אינם יכולים להירשם לנישואין בעיר מכיוון שהרב הספרדי של העיר, הרב בנימין אטיאס, מפקפק ביהדותם, כך מתפרסם הבוקר (א') בגלי צה"ל. על פי הטענה, למרות שבעיר קיימת קהילה גדולה של יהודי אתיופיה, הם אינם יכולים להירשם לנישואין בעיר בעקבות הוראתו של הרב הספרדי של פתח תקווה.

התושבים טוענים כי כבר שנים מנסים בני הקהילה לממש את זכותם להתחתן דרך הרבנות, אך הם נשלחים לעשות זאת בעיר אחרת, בעזרת חוק צהר המאפשר להירשם בכל עיר בישראל.

רבה של העדה האתיופית בישראל, הרב יוסף אדנה, פנה לרבנות הראשית בסוגיה וזו קבעה להסמיך 14 רבנים מבני העדה, שיורשו לרשות לנישואין אך ורק אתיופים. דצ'ילו אבאיה, אחד המסורבים אמר בראיון בגל”צ "אף אחד לא יכול לפקפק ביהדות של יהודי אתיופיה. במקום לשמוח ולהיכנס לחופה בשמחה ואושר, אנחנו נכנסים לחופה בשנאה כלפי הרבנות".

תגובת הרבנות הראשית: "החוק ונהלי הרבנות הראשית לישראל, קובעים שכל רושם נישואין מחויב לתת שירות לכל אזרח יהודי הפונה אליו ללא אפליה ואבחנה. ככל שישנה הפרה של החוק או הנוהל, הנושא ייבדק לעומקו ויטופל".