בניגוד לשמועות ערוץ מאיר לא ייסגר

הרב דב ביגון מבהיר כי השמועות על סגירת ערוץ מאיר מוקדמות כי הערוץ לא צפוי כרגע בפני סגירה, זאת על אף קשיים תקציביים משמעותיים. "בכוונתי לעשות כל מאמץ למצוא מקורות מימון חלופיים לערוץ"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 09/06/14 20:06 יא בסיון התשעד

בניגוד לשמועות ערוץ מאיר לא ייסגר
יחצ, צילום: יחצ

במהלך היום (ב') נפוצו שמועות בדבר סגירת ערוץ מאיר בעקבות קשיים תקציביים, זאת בשל התבטאות של ראש מכון מאיר הרב דב ביגון במסגרת כנס חרום במכון.

הערב (ב') מפריך הרב ביגון את הפרסומים שעלו ומבהיר כי העלה את האפשרות שערוץ מאיר המשודר בטלוויזיה ייסגר אך לא הודיע זאת. "ברצוני להבהיר כי בשלב זה ערוץ הטלוויזיה - הנמצא גם הוא בקשיים לאחרונה עקב אי העברת כספים ממקורות שהתחייבו לכך - לא עומד בפני סגירה", אומר הרב ביגון.

"לערוץ יש מלאי של הפקות מקור המוכנות לשידור למשך שנה קדימה, וצוות ניהולי ומקצועי מיומן שיכול להמשיך ולהפעיל את הערוץ גם במתכונת מצומצמת יותר עד לפתרון המשבר. בכוונתי לעשות כל מאמץ למצוא מקורות מימון חליפיים לערוץ, הן מגורמים פרטיים והן ממשלתיים, על מנת להמשיך מפעל חשוב זה ולזכות את הרבים ביהדות באהבה ובאמונה".

בחודשים האחרונים נמצא מכון מאיר בקשיים תקציביים משמעותיים בעקבות הקיצוץ בתקציבי הישיבות וכן בעקבות מיעוט תורמים. בכנס החרום שהתקיים היום (ב') הודיעו במכון מאיר לחלק מהאברכים כי לא יוכלו להמשיך ללמוד במכון.

ערוץ מאיר בטלוויזיה משודר בהוט, ביס ובאתר האינטרנט של מכון מאיר ומתבסס על תרומות. בעוד שבשנים האחרונות החליטו בערוץ להגדיל את מספר הפקות המקור לאחרונה נקלעו בערוץ לקשיים. ”אנחנו לא מקבלים סיוע, פנינו לכל העולם בעניין הזה אבל בפועל לא יצא כלום, העסק לא מתקדם. זהו המשבר הקשה ביותר בו נמצא המכון מאז ומעולם“, אמר הרב ביגון בכנס.