בנט על יוזמות דת ומדינה: מה שלא יהיה בתיאום איתנו - לא יהיה

עקב גל הצעות החוק בימים האחרונים: בישיבת סיעת "הבית היהודי" הוחלט כי יוזמות דת ומדינה שלא יהיו מתואמים עם הבית היהודי - יוטל עליהן וטו

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 04/11/13 17:59 א בכסלו התשעד

בנט על יוזמות דת ומדינה: מה שלא יהיה בתיאום איתנו - לא יהיה
יחצ, צילום: יחצ

סיעת הבית היהודי החליטה בישיבתה השבועית היום (ב‘) כי מעתה ואילך כל הצעת חוק פרטית בנושאי דת ומדינה תיפסל מיידית באמצעות הטלת וטו של המפלגה, כל עוד היא לא תתואם עם סגן שר הדתות, הרב אלי בן דהן. ההצעות ייפסלו גם אם עקרונית הבית היהודי תומכת ברעיון שלהן.

"אין דבר כזה שהצעת חוק בנושא משרד מסוים תוגש ללא תיאום עם אותו משרד", הסבירו בבית היהודי. "נושאי דת ומדינה לא שונים מכל נושא אחר. רדיפת הכותרות של סיעות וחברי כנסת אחרי חוקים של דת ומדינה תיפסק או לפחות תישאר ככותרת בלבד".

יו"ר המפלגה, השר נפתלי בנט, העביר בימים האחרונים מסר לראשי המפלגות, לפיו שלושת העקרונות שינחו את עמדת הבית היהודי בנושאי דת ומדינה הם הידברות מוקדמת, שהצעת החוק לא תתנגש עם ההלכה ושההצעה תהיה טובה לעם ישראל - ולא תביא לפרוד ומחלוקות.

בנוסף, הסיעה החליטה למנות מספר חברי כנסת כצוות שיגבש עקרונות בנושאי דת ומדינה, אותו יוביל סגן שר הדתות הרב בן דהאן, הצוות גם ימליץ לסיעה באלו יוזמות חקיקה של דת ומדינה לתמוך.

"הוכחנו בקדנציה האחרונה כי אנו פועלים לקידום נכון ומידתי של נושאים רגישים לזהות היהודית של המדינה, כמו תמיכה בשעון קיץ, מהפכה בשרותי הדת שעברה בשבוע שעבר עם רפורמת "בחר לך רב", והקמת "עזרת ישראל" בכותל, אמרו יו"ר המפלגה בנט. "כל נושא שיושג בהידברות, כפי שנעשה בחוקים הקודמים בנושאי דת ומדינה - יזכה לתמיכת הבית היהודי ויביא ליכולת להביא לגשר וחיבור בין חלקי העם, ולא לעוד סיבה לפיצול ומריבות".