בנט על גיוס חרדים: מימשנו את תפקידנו כגשר אחראי בין חלקי החברה הישראלית

השר נפתלי בנט מתייחס למתווה לשיוויון בנטל שאושר בממשלה וטוען כי מדובר "בצעד הראשון בדרך ארוכה של שילוב החרדים, מתוך הדרגתיות והידברות"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 29/05/13 14:34 כ בסיון התשעג

בנט על גיוס חרדים: מימשנו את תפקידנו כגשר אחראי בין חלקי החברה הישראלית
צילום מסך, צילום: צילום מסך

השר נפתלי בנט מתייחס היום (ד‘) לאישור מתווה ועדת פרי לשיוויון בנטל, באומרו כי החלטת הממשלה היא ”הצעד הראשון בדרך ארוכה של שילוב החרדים בחברה הישראלית“. בדברים שכתב בעמוד הפייסבוק שלו, הסביר בנט כי ”זה לא יום של חגיגות, זה יום של פשרות גדולות“.

בנט הדגיש כי בעיניו ”זה בדיוק תפקידנו (הלא-פשוט) בממשלה: לשמש גשר אחראי בין כל חלקי החברה הישראלית. עמדנו במשימה“. לדבריו, ”המתווה הנוכחי הוא תוצאה של פשרות מרחיקות-לכת של שני הצדדים, ואף צד לא ממש מרוצה (מה שמעיד שכנראה זו פשרה ראויה). העקרון המנחה המרכזי: הדרגתיות והידברות. המטרה העיקרית, מבחינתי, היא דווקא הכנסת החרדים למעגל העבודה. בעיניי זוהי מטרה דחופה הרבה יותר מן השרות. כך הם יעבדו, יפרנסו את משפחותיהם בכבוד, ישלמו מיסים, ויפחיתו את הנטל הכלכלי על שאר הציבור הישראלי“.

עיקרי התוכנית שאושרה היום היא תקופת מעבר של ארבע שנים, בשלב ראשון, בה יפעלו משרדי הממשלה כדי לשלב את החרדים במעגל העבודה הישראלית ובשירות הצבאי. בנט ציין כי בשלב זה ”לא יהיו סנקציות, אלא בעיקר עידוד פעיל של השתלבות. במסגרת משרד הכלכלה, עליו אני אחראי, הקמנו צוות מיוחד והקצנו משאבים אדירים לשלב רבבות חרדים בעבודה“.

בשלב השני של התוכנית שאושרה, ”יוכל כל צעיר חרדי בן 18 ללמוד תורה עד גיל 21, ואז, בתוך 3 שנות לימוד ייבחרו 1800 תלמידים מתמידים שימשיכו ללמוד, מתוך הכרה בחשיבות התורה, והשאר (כ6000) יחויבו לשרת בצבא או בשירות אזרחי/לאומי“. בנט ציין כי ”קשה מאוד לחזות את אופן מימוש התכנית (האם הצבא יעמוד או לא יעמוד ביעדי הגיוס ועוד), וזה טבעי. לכן, האחריות שלנו היא כל הזמן להיות עם אצבע על הדופק ולהתאים את הפעולות שלנו למציאות“.