בנט נפגש עם ראשי הישיבות: 65 מיליון יועברו בשבוע הבא

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט, סגן שר החינוך אבי וורצמן ויו"ר סיעת הבית היהודי איילת שקד נפגשו עם ראשי הישיבות הציוניות, וביניהם הרב חיים דרוקמן, לעדכן על התוספת התקציבית לישיבות

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 02/10/13 12:38 כח בתשרי התשעד

בנט נפגש עם ראשי הישיבות: 65 מיליון יועברו בשבוע הבא

לקראת אישור ועדת הכספים בשבוע הבא להעברת 65 מיליון שקלים לישיבות, יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, סגן שר החינוך, אבי וורצמן, ויו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ איילת שקד, נפגשו הבוקר (ד‘) עם ראשי ישיבות הסדר וישיבות גבוהות ציוניות, ובראשם הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבת אור עציון. המשתתפים סיכמו למנות פרויקטור מטעם הישיבות שיעבוד בשיתוף פעולה עם וורצמן ושקד בנושא הישיבות. העברת התוספת תתאפשר לאור שיתוף פעולה עם שר החינוך שי פירון.

הסכום שועדת הכספים, בראשות ח"כ ניסן סלומיאנסקי, תעביר, מתווסף לתקציב שהועבר לפני חודש לישיבות ולתקציב נוסף של 15 מיליון שקלים שהועבר לישיבות ההסדר. בתקופה הקרובה צפוי לעבור תקציב נוסף, שיוביל לכך שתקציב הישיבות הציוניות לא ייפגע לעומת השנה שעברה.

במהלך הפגישה, השר בנט הודיע כי יילחם גם למען השבת התקציב לתלמידי חו"ל. "הנושא של תלמידי חו"ל הוא מהותי ונאבק עליו", אמר. "אני גר ברעננה. הרבה מתושבי העיר הגיעו לארץ בעקבות בניהם שהיו בני חו"ל. ביטול התקציב הוא פשוט תקלה ונילחם על כך שיחזור".

סגן השר וורצמן פירט בפני הנוכחים את הקריטריונים שלפיהם יקבלו תוספת תקציבית על פי תבחינים חדשים. על פי הנתונים, הישיבות הציוניות לא ייפגעו לעומת תקציב 2012 וייתכן שאף יקבלו תוספת תקציבית מסוימת בסוף התהליך. גם מדרשות לבנות יקבלו תוספת תקציבית, של פי שניים ממה שהוקצה תחילה בתקציב. יש לציין שמסעיף זה ייהנו כ- 2,000 בנות מדרשות חרדיות המהוות שני שלישים מכלל המדרשות לבנות. גם מוסדות תורניים הנמצאים בתוך מוסדות אקדמיים יקבלו תוספת תקציבית.

הרב דרוקמן בירך על המפגש ועל פעילות המפלגה. "המפגש היה חשוב ביותר", אמר, "הועלו דברים יסודיים שקשורים לעולם התורה בכלל והציוני בפרט. נציגנו יובילו את כל הדברים שעל הפרק בצורה הטובה ביותר כדי שלא רק שעולם התורה לא יפגע אלא ישגשג ויעלה מעלה מעלה. הבית היהודי מייצג את כל מה שקשור להטמעת הנשמה היהודית בעם ישראל בכללותו, ומבין שעולם התורה הוא לא סקטוריאלי אלא משויך לכלל עם ישראל. אין ספק שהשר וחברי הכנסת עשו עבודה גדולה וחשובה מאוד. הועלו עוד פרטים חשובים שבוודאי יטופלו בצורה הטובה ביותר על ידי נציגנו".