בנט נגד נתניהו: יש לך בעיית משילות

עימות חריף בין נתניהו לבנט. אחרי שעובדי משרד החוץ החרימו את בנט ונתניהו לא עשה דבר, תקף הבוקר בנט את נתניהו בישיבת הממשלה

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 17/01/16 13:56 ז בשבט התשעו

בנט נגד נתניהו: יש לך בעיית משילות
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הבוקר (א') תקף שר החינוך נפתלי בנט את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמכהן גם כשר החוץ, על כך שהוא אינו פועל נגד החרם שהכריז עליו המשרד מאז דבריו ששודרו ברדיו ביום שישי האחרון.

בראיון לרדיו תל אביב אמר בנט כי יש בעיה של נאמנות אצל עובדי משרד החוץ: "אני מתחיל לחשוב אולי שיש בעיה ב-DNA של משרד החוץ. כל הזמן מתלוננים על משרד החוץ. אם אנשים כמו אלון ליאל שהו במשך מספיק זמן במשרד החוץ יש שם בעיית עומק. שואלים איפה ההסברה? איזו הסברה. כשהפירומן מספר 1 עומד בראש המערכת אז איזו הסברה. הוא יסביר את ישראל? מי תוקע לי כף שהוא לא עשה כאלה דברים גם במהלך כהונתו?".

שר החינוך תקף את עובדי המשרד בעקבות עמדותיו השמאלניות של ליאל ואמר: "אחרי כל זה צועקים שישראל מבודדת בעולם. אותי מטריד מאוד שהאדם שהיה אחראי על קידום המעמד הבינלאומי של ישראל, כשהוא לא בתפקיד - עושה הכל כדי לפגוע במעמדה של ישראל".

בעקבות כך, הכריז ועד עובדי המשרד על חרם נגד בנט, והוציאו אתמול הודעה חריגה ובה הודיעו כי הנחו את כל עובדי המשרד שלא לשתף פעולה עם בנט עד להתנצלותו. "שר החינוך של מדינת ישראל התבטא באופן מעוות כנגד עובדי משרד החוץ. משמעותה של דרישתו שעובדי המשרד יעברו בדיקת ד.נ.א. מטילה ספק בנאמנות העובדים למדינה, למוסדותיה ולממשלתה", נכתב מטעם המשרד.

הבוקר (א') בישיבת הממשלה, אמר יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט לנתניהו כי הוא אינו יודע לנהל את עובדיו: "אתה חושש לנהל את האנשים במשרד החוץ. זו שאלת משילות - אם עובדים מנהלים אותך או אתה אותם".

נתניהו ענה כי "אני לא שמעתי על זה". תגובתו הרגיזה את בנט שטען כי נתניהו בוודאי ידע מראש על ההודעה שהוציא המשרד שנתניהו עומד בראשותו: "מעניין באיזו מהירות שמעת על ההתבטאות ברדיו אזורי ביום שישי, ופה המידע לא הגיע אליך".