בנט: מתפללים יוכלו לאחר לעבודתם בחצי שעה, בשל תפילת שחרית

בשל הארכת שעון הקיץ החליט שר הכלכלה, נפתלי בנט, להורות לבעלי עסקים לאפשר לעובדים איחור של חצי שעה לשם תפילה. זמן ההפסקה יושלם בסוף יום העבודה

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 10/09/13 11:03 ו בתשרי התשעד

בנט: מתפללים יוכלו לאחר לעבודתם בחצי שעה, בשל תפילת שחרית
צילום מסך, צילום: צילום מסך

בעקבות החלטת משרד הפנים, שאושרה בכנסת ישראל, על דחיית מועד המעבר משעון קיץ שעון חורף, נוצר מצב במסגרתו - בחלק מימי השנה ובמיוחד עם בוא חודש אוקטובר, שהזריחה מתרחשת אחרי השעה 6:30 ולעתים אף ב - 6:55.

דרישות ההלכה, כידוע, אינן מאפשרות בדרך כלל להתפלל תפילת שחרית לפני שעת הזריחה. היות והעובדים נוהגים להתפלל שחרית בטרם יום העבודה, נוצרה בעיה שפוגעת בזכותם של עובדים דתיים שיום עבודתם מתחיל בין השעות 7:00 ל-8:00, לממש את זכותם החוקית להתפלל.

לאור האמור, הנחה שר הכלכלה, נפתלי בנט, להפיץ להערות ארגוני העובדים והמעסיקים טיוטת היתר הקובע כי באותם הימים בהם שעת הזריחה היא לאחר השעה 6:30 והעובד מתחיל את יום עבודתו בין השעות 07:00-08:00, יהיה זכאי העובד ליטול את ההפסקה לצורך תפילה - לא במהלך יום העבודה, אלא לפניו. הליך ההיוועצות עם הארגונים יהיה קצר על רקע הזמן הקצר עד להתקצרות הימים.

היות ומדובר בהפסקה המתקיימת עוד בטרם יום העבודה החל ועל מנת שלא לפגוע במעסיקים, מוצע בטיוטת ההיתר להתיר שהיא תתקיים לפני מהלך יום העבודה, בתנאי שהעובד מפצה את המעסיק על משך זמן האיחור לעבודה. כך למשל, מוצע בטיוטת ההיתר לאפשר לעובדים שומרי המסורת לאחר למקום העבודה בחצי שעה ובלבד שיישארו לעבוד חצי שעה נוספת בתום אותו יום עבודה או בתום יום אחר באותו חודש שייקבע על ידי המעביד.

”זהו פתרון חשוב לציבור המתפללים הקם לעמל יומו בשעה מוקדמת“, אומר בנט, ”ההיתר המוצע מציע פתרון ראוי, המאזן בין צרכי העובדים שומרי המסורת, לבין צרכי המעסיקים, שפעילותם אינה אמורה להיפגע כתוצאה מהעיכוב במועד זריחתה של השמש בתקופות מסוימות של השנה. נולד כאן צורך מובהק המצדיק חריגה מחוק שעות עבודה ומנוחה ואני שמח שהחוק מאפשר את הגמישות הזו ומעניק לי את הסמכות לאפשר תפילת יהודים כהלכתה במיוחד בימים אלו של חשבון נפש ותפילה“.