בנט מקדם חקיקה נגד שוברים שתיקה

חוק חדש שמקדם השר בנט יאסור על גופים שפועלים נגד צה״ל להיכנס לבתי ספר. הסכמה רחבה למהלך בקרב הסיעות: ״גוף שפוגע בחיילי צה״ל לא ייכנס לבתי ספר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/12/16 09:05 כז בכסלו התשעז

בנט מקדם חקיקה נגד שוברים שתיקה
לע"מ, צילום: לע"מ

שר החינוך נפתלי בנט מוביל בימים אלה הצעת חוק שהוכנה והוגשה על ידי חברי הכנסת שולי מועלם ובצלאל סמוטריץ' כנגד ארגונים שפועלים בארץ ובעולם נגד חיילי צה״ל. בקרב סיעות האופוזציה והקואליציה ישנה תמיכה נרחבת בהצעת החוק, ולהערכת המגישים יעבור בוועדת השרים לחקיקה בשבועיים הקרובים

בין החותמים על החוק: ח״כ יאיר לפיד (יש עתיד), ח״כ מירב בן ארי (כולנו), ח״כ עודד פורר (ישראל ביתנו), ח״כ יואב קיש (ליכוד) ונוספים. ההצעה אף זוכה לתמיכת יו"ר ועדת החינוך בכנסת ח"כ יעקב מרגי (ש״ס).

״הצעת החוק מבקשת להקנות לשר החינוך כראש המערכת וכזה הנושא באחריות על תלמידי ישראל את הסמכות לאסור על אישים או ארגונים שאינם חלק ממערכת החינוך לקיים פעילות בתוך המוסד חינוכי כאשר אופי הפעילות הוא כזה החותר תחת מטרות החינוך, או כזה הפועל לפגוע בחיילי צה"ל שהם קונצנזוס בחברה הישראלית״, כך לשון הצעת החוק.

להצעתו של בנט כבר נרשמה היענות בסיעות האופוזיציה והקואליציה, ונכון לעכשיו חתמו עליה חברי כנסת ממפלגת כולנו, יש עתיד, הליכוד וכאמור המגישים - הבית היהודי. סעיפי הצעת החוק, שתעלה ככל הנראה לאישור ועדת שרים לחקיקה בשבועיים הקרובים, תוגש בניסוח הבא: כתוספת לחוק החינוך הממלכתי מבקש לחנך לשירות משמעותי בצבא הגנה לישראל, ולשמור על מעמדו וכבודו של צה"ל בחברה הישראלית.

״שר החינוך רשאי למנוע כל פעילות במוסד חינוך בכל צורה שהיא, על ידי אנשים או ארגונים מן החוץ, שיש בפעילותם סתירה מהותית ובוטה למטרת החינוך על פי חוק זה, או שעל ידי פעילותו של אותו אדם או ארגון קיים החשש שיועמדו לדין חיילי צה"ל, בערכאות בין לאומיות ובמדינות זרות, על פעולה שביצעו במסגרת תפקידם.

בדברי ההסבר לחוק מוסבר כי "מערכת החינוך בישראל אינה רק מערכת השואפת להישגים וציונים של תלמידיה, אלא אמונה אף מכוח החוק גם על הערכים הנרכשים על ידה״.


השר בנט, שהחליט לקדם את החקיקה כדי למנוע את כניסת הארגון לבתי ספר, אמר: ״ארגונים שמסתובבים בחו״ל ופוגעים בחיילי צה״ל לא ייכנסו לבתי ספר. מערכת החינוך משקיעה רבות בקידום ערכים כגון תרומה למדינה ואף גוף שפוגע במדינה בארץ או בחו״ל לא ישחית זאת. בשבועות הקרובים נפעל יחד עם כל שותפינו לממשלה ולכנסת ונעביר את החוק החשוב הזה״.