בנט: מציע למי ששירת בקרייה שלא יתן עצות להסדרניקים

השר נפתלי בנט יוצא להגנת חיילי ההסדר: "הטענות על אי-שיוויון - קשקוש. ההסדרנקים עושים עבודה מופלאה ואני גאה בעשייה ובמורשת שלהם"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 08/07/13 13:04 א באב התשעג

בנט: מציע למי ששירת בקרייה שלא יתן עצות להסדרניקים
הר עציון, צילום: הר עציון

בראיון לגלי צה"ל הבוקר (ב‘) אמר יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, השוהה בסין בביקור עבודה כי טענת אי השוויון המופנית לחיילי ההסדר היא "אחד הקשקושים שרצים באוויר. ההסדרנקים עושים עבודה מופלאה ואני גאה בעשייה ובמורשת שלהם".

במענה לטענות כלפי אורך השירות של חיילי ההסדר המהווה אי שוויון, לטענת המראיין, השיב השר בנט כי "זה אחד הקשקושים שרצים באוויר. הרי חיילי ההסדר לצערי גם נפלו בשבי, גם נהרגו במערכות ישראל, גם משרתים במילואים הרבה מעל לממוצע, גם אחוז השירות שלהם ביחידות קרביות הוא בערך כפול מהממוצע בארץ".

לדבריו, "השירות בהסדר הוא גם שירות צבאי וגם שירות בישיבה. הרי רק אחרי חמש שנים הם רשאים להתחיל את החיים ולהתחיל ללמוד. אנחנו רואים בלימוד תורה ערך לאומי וזה גם כתוב בחוק. לימוד תורה הוא ערך לאומי במדינת ישראל, כמו שיישוב הנגב הוא ערך לאומי. אני לא מתבייש בזה, אני גאה בזה“.

”אני עצמי לא שירתי בהסדר כמו רוב הציונות הדתית שמשרתים במכינות ואחר כך בצבא הרגיל, אבל עיני לא צרה על ההסדרניקים המופלאים שנלחמים בכל מערכות ישראל. אני מציע לאנשים שאולי שירתו בקריה ואוהבים לתת עצות להסדרניקים לחזור למקומם. ההסדרניקים עושים עבודה מופלאה ואני גאה בעשייה ובמורשת שלהם", סיכם בנט.