בנט מעריך: ממשלה רק אחרי יום העצמאות

בדברים שאמר לאנשי הבית היהודי, אמר בנט כי רק להערכתו רק לאחר יום העצמאות תקום ממשלה חדשה, וכי צריך להתכונן למו"מ ארוך וקשה. היום יגיעו ראשי הסיעות לנשיא

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/03/15 09:31 ב בניסן התשעה

בנט מעריך: ממשלה רק אחרי יום העצמאות
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"להערכתי הממשלה תקום רק אחרי יום העצמאות. זה ייקח הרבה זמן", אמר יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט לאנשי סיעתו לקראת תחילת המשא ומתן הקואליציוני, שיחל באופן רשמי היום עם הגשת המלצות ראשי הסיעות לנשיא.

היום יגיעו רוב ראשי הסיעות לבית הנשיא, וימליצו בפני נשיא המדינה ראובן ריבלין, על זהות האדם עליו תוטל הרכבת הקואליציה. מכיוון שראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל את מירב המנדטים, בהפרש בולט, ההסתברויות הן כמעט חד משמעיות שעליו תוטל משימת הרכבת הממשלה.

על רקע דברים אלו, ועל רקע טענות כי נתניהו מעוניין להקים ממשלה כבר לפני פסח, אמר בנט בשיחה סגורה כי המו"מ ימשך זמן רב, ולהערכתו רק לאחר יום העצמאות תוקם ממשלה.

ההערכה כרגע היא שבנט מעוניין בשלושה תיקים לבית היהודי. כפי הנראה הוא מעוניין בתיק החוץ, וכן מעוניין בתיק ביטחון פנים לאיילת שקד. תיק נוסף יוענק כפי הנראה ליו"ר תקומה אורי אריאל.

בימים האחרונים לוחצים רבני הבית היהודי על המפלגה להתעקש לקבל את תיק הדתות, ולא לוותר עליו לטובת ש"ס. המועמד המוביל לתיק כזה מבחינת הבית היהודי הוא הרב אלי בן דהן, אך לא ברור אם אכן יתעקשו במפלגה לקבל את התיק, תוך כדי וויתור על תיקים משמעותיים ויוקרתיים יותר.