בנט: מטרת העל היא לא גיוס החרדים אלא שילובם בשוק העבודה

יו"ר "הבית היהודי" התייחס לסוגיית גיוס החרדים לצה"ל ואמר כי ההתעקשות להטיל סנקציות פליליות על המשתמטים מגיוס, אינה אלא "חומר לקיצוניים שלא מעוניינים בתהליך"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 24/11/13 11:07 כא בכסלו התשעד

בנט: מטרת העל היא לא גיוס החרדים אלא שילובם בשוק העבודה

שר הכלכלה נפתלי בנט התייחס היום (א‘), בראיון לרדיו החרדי ”קול ברמה“, לסוגיית גיוסם של בני הישיבות החרדיות לצה“ל והסביר את עמדת מפלגתו המתנגדת להטלת סנקציות פליליות על אלו שישתמטו מגיוס.

”יש כרגע מחלוקת לא מבוטלת בינינו לבין יש עתיד על נושא הסנקציות הפליליות“, אמר בנט, ”למעשה יש הסכם על רוב הדברים, השאלה היחידה אם בקצה התהליך, לאחר 4 שנים שיהיה פטור מלא והחרדים יוכלו להתגייס, לעבוד או ללמוד בישיבה, בסוף ה-4 שנים, מי שלא כלול ב-1,800 המתמידים בכל מחזור יצופה ממנו או להתגייס או ללכת לשירות לאומי/אזרחי, והשאלה היחידה היא שאלה כמעט תיאורטית, מי שגם בעוד 4 שנים לא כלול ב1800, לא הלך לשירות לאומי - האם יוטלו עליו סנקציות פליליות“.

בנט טען כי במפלגתו ”חושבים שזו טעות, אמרנו את זה גם לפני הבחירות. זה סתם, סתם חומר לקיצוניים שלא מעוניינים בתהליך ומצד שני אין לזה משמעות מעשית. פה הליכוד עומד ואנחנו מצפים לשמוע מה עמדת הליכוד כי הם יכריעו“.

על המחלוקת מול ”יש עתיד“ אמר בנט כי ”זה לא סוד שיש לנו לא מעט מחלוקות אבל גם לא מעט אזורי הסכמה. אני לא כל כך מבין את הרצון הגדול הזה לראות סנקציות פליליות. אם יש אפשרות משפטית להימנע מזה, אני לא בטוח כי יכול להיות שבג"צ יגיד שהחוק הפלילי צריך לחול בצורה שווה על כולם, אבל אם יש אפשרות להימנע מסנקציות פליליות אני פשוט לא רואה את הטעם בזה“.

בנט הדגיש כי מבחינתו, מטרת העל איננה גיוס החרדים לצה“ל אלא דווקא שילובם בשוק העבודה: ”מי שבאמת לומד תורה מבוקר עד לילה - שילמד, אני לא חושב שיש כמות של 8,000 בכל מחזור, באופן טבעי אגב בכל ההיסטוריה היהודית לא היה דבר כזה. כש-32% מתלמידי כיתת א' הם חרדים שזה בסדר גמור, ברור שכלכלת ישראל לא תחזיק לאורך זמן אם חלק ניכר מהם לא ישתלבו בשוק העבודה. אני חושב שבטווח הארוך נכון שהם ישתלבו בשירות צבאי אבל זה צריך להיעשות בצורה מדורגת. לי חשוב שהחרדים יהיו משוחררים לעבוד כי הכלכלה הישראלית פשוט לא תחזיק, לא יכול להיות שפחות ופחות אנשים יחזיקו על גבם יותר ויותר אנשים. הדבר היחיד שפתוח זה המערכה על הסנקציות הפליליות".