בנט: מדינת ישראל במצב חירום כלכלי

יו"ר "הבית היהודי" הבהיר כי מפלגתו תתנגד לחלוקת "כספים קואליציוניים" כחלק מהמו"מ שמנהל נתניהו: "יש לנו אוברדרפט לאומי ענק, כספים קואליציונים הם מותרות"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 05/03/13 10:53 כג באדר התשעג

בנט: מדינת ישראל במצב חירום כלכלי
נפתלי בנט, צילום: נפתלי בנט

יו“ר ”הבית היהודי“ אומר היום כי מצבב הכלכלי של המדינה נמצא ”במצב חירום“ נוכח ”אוברדרפט לאומי ענק“, מה שמחייב התנהלות מפוכחת וזהירה בשלבי המו“מ הקואליציוני. היום (ג‘) יצא בנט נגד חלוקת כספים קואליציונים ואמר כי מפלגתו תתנגד לחלוקתם, כחלק מתנאי המו“מ.

”כספים קואליציונים הם מעין "דמי כיס" של פוליטיקאים“, הסביר בנט, ”מדובר על 1-2 מיליארד שקלים שמפוזרים בצורה פרופורציונאלית בין הסיעות המרכיבות את הקואליציה וניתנים לחלוקה על פי שיקול דעת הסיעות, ללא קשר ליעדי מדינת ישראל. סכום זה אינו כלול בבסיס התקציב ומגיע בנוסף אליו“.

בנט הוסיף כי ”בדרך כלל סיעות מחלקות כספים אלו לדברים הקרובים לליבם. כך למשל, אם יש חבר כנסת שחשוב לו הטבע, הוא יכול לחלק את הכסף לעמותה של שימור הטבע. אם יש ח"כית שקרובה לתחום השחמט היא יכולה להעביר כסף לארגון ישראלי לקידום השחמט. באופן כללי, המטרות הן ראויות“.

ואולם, לדברי בנט, המציאות הנוכחית אינה מאפשרת את המשך הנוהג הקיים. ”מדינת ישראל מצויה במצב חירום כלכלי. נוצר לנו אוברדרפט לאומי ענק. אם לא נפעל מהר נגיע למצב של יוון-פשיטת רגל“, הוא ציין, ”כספים קואליציונים הם מותרות“. לדבריו, מפלגתו תעמוד על כך שכספים אלו לא יחולקו כחלק מהמו“מ הקואליציוני.