בנט מברך על החלטת תקומה: גדול המשותף על המפריד

יו"ר הבית היהודי הגיב על החלטת מועצת תקומה להמשיך את האחדות עם הבית היהודי ובירך על המהלך. "גדול המשותף על המפריד"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/12/14 09:48 כט בכסלו התשעה

בנט מברך על החלטת תקומה: גדול המשותף על המפריד
גרשון אלינסון, צילום: גרשון אלינסון

בבוקר שאחרי החלטת מועצת תקומה להמשיך את האחדות עם הבית היהודי, מברכים המועמדים והפוליטיקאים השונים על האחדות, זאת למרות שהם אלו שיפגעו מכיוון שהמועמדים כעת יאלצו להיאבק על עוגה קטנה הרבה יותר ככל שמדובר על מקומות ריאלים.

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בירך על ההחלטה. לדבריו, “אני מברך את מרכז תקומה על החלטתו להביא לאחדות במחנה. גדול המשותף על המפריד ומשימות גדולות עומדות בפנינו. ארץ ישראל, צביונה ובטחונה עומדים על כף המאזניים, ורק יחד נעמוד במשימות העומדות בפנינו להנהגת עם ישראל".

סגן שר החינוך אבי וורצמן: "אני מברך את מרכז תקומה על החלטתו הנכונה. השמאל פילל לפירוד, עם ישראל דרש איחוד וכעת ההליכה יחד כאיש אחד בלב אחד בבית יהודי גדול ומאוחד, היא זו שתהפוך את הבית היהודי למפלגה הגדולה בכנסת ה-20 ויבטיח את ניצחון המחנה הלאומי".

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, שהודיע כי הוא מוותר על השריון מטעם מפלגת "תקומה" ומתמודד בפריימריז בירך על ההחלטה שהתקבלה במרכז מפלגת תקומה: "אני שמח שהשיקול הציבורי וטובת עם ישראל גברה הערב וחברי בתקומה החליטו לתמוך באיחוד עם הבית היהודי".

"בזכות האחדות הזאת, הציבור בעזרת ה' יישאר מלוכד וגדול ובכך נצליח להתמודד עם האתגרים הבאים העומדים לפנינו בכנסת הבאה, לשמור על אחדותה של הארץ ולשמור על זהותה היהודית של מדינת ישראל ועל הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה. מדובר בצעד חשוב לגוש הימין, שיישאר בעזרת ה' גדול וחזק בבחירות הקרובות וירכיב את הממשלה הבאה", אמר הרב בן דהן.

יגאל דילמוני, סמנכל מועצת יש"ע ומתמודד מוביל בפריימריז בבית היהודי ברך על החלטת האיחוד הלאומי לבחור באחדות ולהשאר יחד בבית יהודי גדול. "אני מברך את חברינו מהאיחוד הלאומי על ההחלטה החשובה להמשיך יחד עם הבית היהודי ולשמור על האחדות ושיתוף הפעולה בציונות הדתית. רק יחד נוכל להשיג מפלגה גדולה עם יכולת השפעה חזקה יותר על הממשלה הבאה".

"כבר בתחילת משבר הפילוג קראתי לאחדות, אני מאמין באחדות, בבית יהודי גדול ובכוחות משולבים איתם ננצח את השמאל ונחזק את המחנה הלאומי", אמר דלמוני.

דני דיין :"מברך על החלטת האיחוד הלאומי לשמור על אחדות נאמני ארץ-ישראל. המשימה הבאה: להסתער מול השמאל התבוסתני כדי להקים ממשלה לאומית גדולה ויציבה".