בנט מאיים: לא נתמוך בתקציב

בעקבות קיצוץ צפוי בתקציב החינוך, מאיים השר בנט להצביע נגד התקציב. במקביל מעדכן השר כי הממשלה צפויה לאשר את הרפורמה שלו לצמצום מספר התלמידים בכיתות.

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 15/11/15 10:19 ג בכסלו התשעו

שר החינוך, נפתלי בנט, חשף הבוקר בחשבון הטוויטר שלו כי נודע לו במפתיע על החלטת משרד האוצר לקצץ ממשרד החינוך 200 מליון שקלים, שיועדו לפריפריה ולחינוך המיוחד. השר לא נשאר חייב והכריז: "אם לא יבוטל, נצביע נגד תקציב".

משמעות הפלת התקציב היא פירוק הממשלה והליכה לבחירות, דבר שהוסכם כי בין ראשי הקואליציה כי יש להימנע ממנו לכן צפויה פשרה בין שר החינוך בנט לשר האוצר כחלון.

עוד הודיע הבוקר שר החינוך כי הממשלה צפויה לאשר את הצעת רפורמת 'הכיתה הקטנה', שתהפוך לקבועה ולא תוכל להשתנות, גם אצל שרי החינוך הבאים. על פי ההחלטה שהממשלה צפויה לאשר מספר התלמידים לא אמור לעלות על 28.

על פי ההחלטה האחרונה של שר החינוך מחודש אוגוסט האחרון, מספר התלמידים היה אמור להגיע עד ל34. לפי ההחלטה החדשה המספר אמור לרדת עוד ולהגיע ללא יותר מ-28 תלמידים בכיתות א'. כזכור במהלך הקיץ האחרון, התאחדו הורי תלמידים ברחבי הארץ והפגינו נגד הצפיפות בכיתות במה שכונה 'מחאת הסרדינים'.

על פי תכניתו של השר בנט, התקציב החדש שאמורים לאשר בממשלה, אמור לאפשר ביצוע של שורת רפורמות נוספות במערכת החינוך בישראל: צמצום מספר תלמידים בכיתות, סייעת שנייה, ליווי של גננת מובילה והצטיידות הגנים ועוד. אולם כעת נראה כאמור, כי תקציב משרד החינוך יעמוד בעין המחלוקת בין משרדי החינוך והאוצר.