בנט: לעצור המשא ומתן עם החמאס

חבר הקבינט השר נפתלי בנט קורא לעצור את הדיונים בקהיר ולפעול באופן חד צדדי. "הומניטרי כן, טרור לא. כל הסדר אחר יכבול את ידינו יקרב את המלחמה הבאה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 17/08/14 12:17 כא באב התשעד

יו"ר הבית היהודי וחבר הקבינט השר נפתלי בנט קורא להפסיק באופן מידי את שיחות ההסדרה בקהיר ולעבור למתווה של יוזמה חד צדדית ישראלית אותה הוא מקדם בימים האחרונים.

על פי מתווה בנט תבצע ישראל מחד פעולות הומניטריות לטובת האוכלוסייה האזרחית בעזה, כדוגמת פתיחת המעברים לציוד הומינטרי ואזרחי והרחבת מרחב הדייג. מנגד תגיב ישראל בעצמה לכל ירי שיבצע החמאס ותגבה מחיר כבד מארגוני הטרור אם אלו יחדשו את האש, זאת על מנת להפסיק את מדיניות גביית "הפרוטקשן המדיני" שמנהל חמאס.

לדברי בנט, "המצב שבו אנחנו כוססים ציפורניים בציפיה לתשובתו של ארגון טרור רצחני צריך להיפסק. צריך לעצור מיד את המו"מ עם חמאס, ולקחת את גורלנו בידינו, על פי מתווה פשוט: הומניטרי כן, טרור לא. מול תושבי עזה נאפשר מעבר מוצרים הומניטריים כמו מזון ותרופות, מול כל מפעל נשק או מנהרה וכל בכיר חמאס נפעל ללא מגבלות וללא חסינות, ונגבה מחיר כבד על כל ירי על אזרחינו. כל הסדר אחר שיכבול את ידינו יקרב את המלחמה הבאה".