בנט לסטודנטים באריאל: "או שאתם תהיו כאן - או שדעא"ש"

שר החינוך תקף את עמדת התומכים במדינה פלסטינית. "הטרור הוא בגלל שלפלסטינים יש תקווה. מדינה פלסטינית היא התקווה שלהם"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 16/11/15 13:26 ד בכסלו התשעו

בנט לסטודנטים באריאל: "או שאתם תהיו כאן - או שדעא"ש"
הלל מאיר - סוכנות תצפית, צילום: הלל מאיר - סוכנות תצפית

שר החינוך נפתלי בנט נשא דברים הבוקר (ב׳) בפני סטודנטים באוניברסיטת אריאל. בנאום לוחמני ונוקב התייחס השר בנט לאירועים האחרונים בצרפת וטען כי נפתחה מלחמת עולם בין האסלאם למערב. "או שאתם תהיו כאן - או שדעאש יהיו. נפתחה מלחמת עולם בין האסלאם הרדיקלי לבין העולם החופשי", הוא אמר.

בנט גם עקץ את האירופאים ואמר: "אם צרפת היום הייתה מציעה חצי מפריז למוסלמים - האם זה היה מפחית את הטרור או מעודד אותו? אם הייתה משחררת מחבלים, האם זה היה מפחית או מעודד?".

השר בנט התייחס גם לנושא הטרור הפלסטיני ואמר ש"הטרור הוא לא בגלל שהפלסטינים איבדו את התקווה אלא בגלל שיש להם תקווה. מדינה פלסטינית היא התקווה שלהם. היא חלק מרכזי בתוכנית השלבים שלהם. אם נעצור להם את התקווה לתוכנית השלבים- המוטיבציה לטרור תרד. מדינה פלסטינית בשומרון היא טעות אסטרטגית שיש לעקור".

השר בנט הזכיר לסטודנטים כי הליכוד בראשות נתניהו תומך במדינה פלסטינית, כמו גם ח"כ ליברמן וח"כ יאיר לפיד שתומך באימוץ היוזמה הסעודית. "כך מוליכים את מדינת ישראל ואת העולם שולל - לעולם לא נקים בלב ארץ ישראל מדינה פלסטינית. נקודה" הכריז בנט והוסיף, "בואו נפסיק להסביר את הטרור: מי שמחפש סיבות לטרור, נותן סיבות לטרור. כשאנס מבצע אונס - אנחנו לא מנסים להבין אותו. אנחנו מענישים אותו. נלחמים בתופעה שלו".

"בשנת 2005 ועדה בראשות אלוף בצה"ל קבעה כי פעולות ההריסה של בתים היא 'על סף החוק' וכי 'נזקן רב מתועלתן'", הסביר בנט. "הבעיה שמשפחת המחבל מעתניאל לא שמעה את המסקנות האלה, והתעקשה להסגיר את המחבל שהרג שני יהודים לידי כוחות צה"ל, כדי שלא יהרסו להם את הבית. ואני רוצה להגיד לכם דבר אחד: אני למדתי להקשיב לדעות המלומדים - ולעשות מה שהשכל הישר אומר. מלחמה בטרור יוצרת הרתעה. הרתעה מונעת טרור. ככה זה, בלי דוחות ובלי מחקרים. זה מאד פשוט", אמר בנט.

"אני זוכר את עצומת בכירי הביטחון למען נסיגה מהגולן, אני גם זוכר את אותם חברים מסבירים לנו שההתנתקות תביא ביטחון לישראל. גם אנשי ביטחון היו בעד עסקת שליט, שעוד לא התחלנו אפילו לשאת בתוצאותיה. חברים - במקום לכתוב עצומות של בטחוניסטים - אני מציע שנילחם בטרור. במקום שביטחוניסטים יסבירו לנו מדוע צריך לברוח מחבלי ארצנו - אני מציע שניאחז בארץ הקטנה והבטוחה שלנו. במקום שהביטחוניסטים יסבירו לנו שאין בעיה לשחרר מחבלים - אני מציע שנאמר בקול ברור - לא משחררים לעולם מחבלים", חתם בנט נחרצות.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן