בנט למתנגדי משאל העם: "ממה אתם מפחדים?"

בישיבת סיעת "הבית היהודי" התייחס השר נפתלי בנט להתנעת השיחות בין ישראל לפלסטינים ואמר: "נעקוב אחרי המו"מ בעיניים פקוחות ונתנגד למסירת שטחים"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 22/07/13 17:24 טו באב התשעג

בנט למתנגדי משאל העם: "ממה אתם מפחדים?"
צילום מסך, צילום: צילום מסך

יו"ר סיעת הבית היהודי, נפתלי בנט, נשא היום (ב‘) דברים בישיבת סיעת ”הבית היהודי“ והבהיר כי סיעתו תתמוך בתקציב אך ורק אם יקודם חוק משאל העם. "במלאת 8 שנים להתנתקות ו- 20 שנה לאוסלו לא אתן יד להסכמי מיצובישי", אמר.

"סיעת הבית היהודי הוכיחה השבוע למה עם ישראל צריך אותה בממשלה. הוכחנו שכשאנחנו מתעקשים אנחנו מביאים תוצאות“, אמר בנט, ”בתחילת השבוע אמרנו בצורה ברורה שלא נהיה בממשלה שתנהל מו"מ על בסיס קווי 67, וזה לא יקרה; הודענו גם שנעמוד על המשך בנייה וצמיחה בכל חלקי הארץ, וגם זה יקרה. בנייה מביאה חיים, נסיגה מביאה טרור, ואנחנו רוצים עוד ועוד חיים. אך לא ניתן להתעלם מפתיחת המו"מ המדיני; אנחנו נעקוב אחריו בעיניים פקוחות. העמדות שלנו ידועות, הבית היהודי מתנגד למדינה פלסטינית בתוך א"י ולמדינת טרור שתאיים על ישראל. אנחנו מתנגדים למסירת א"י לאויבים שלנו“.

במהלך דבריו התייחס בנט לחוק יסוד משאל העם, ואמר כי "בהסכמים הקואליציוניים שנחתמו עם הבית היהודי סוכם על קידום חוק יסוד משאל עם תוך 90 יום מהקמת הממשלה. סיכום זה יחד עם המו"מ שמתחיל מביא אותנו לדרישה הברורה לקדם את חוק משאל העם באופן מיידי. אנחנו מציבים את זה כתנאי ומתעקשים כי אנחנו רוצים שזה יקרה עכשיו“.

לדברי בנט, ”משאל עם הוא הדרך היחידה למנוע קרע בעם, ומניעת קרע בעם זו משימה עליונה של הבית היהודי. אסור להיתמם בנוגע להסכם המדיני. אם יובא, הוא יהיה צומת היסטורית בדרכה של הציונות, יהיו לזה השלכות על דורות קדימה, על הביטחון ועל אחידות העם. מדובר על נחלת האבות שלנו, על ארץ שהיא שלנו אלפי שנים, ודברים כאלה רק העם יכול להכריע. אני פונה גם למתנגדי המשאל, אתם טוענים שהעם איתכם; אולי כן אולי לא, אבל אם יובא הסכם והעם תומך בו אז ממה אתם מפחדים? למה לא לתת לעם להכריע?".

בהמשך דבריו הזהיר בנט מפני תוצאות הרסניות כמו אלה של הסכם אוסלו ותוכנית ההתנתקות: "הסכם אוסלו עבר רק על חוד קולו של עריק פוליטי שקיבל ג'וב תמורת ההצבעה שלו, וגם ההתנתקות עברה בצורה כוחנית תוך דריסת תוצאות משאל מתפקדי הליכוד וכל נורמה של הגינות. במלאת 8 שנים להתנתקות ו- 20 שנה לאוסלו לא אתן יד להסכמי מיצובישי. אנחנו לא נסכים שוב, שדברים שעד היום אנחנו אוכלים את פרי הביאושים שלהם יתקבלו בזכות קומבינות מיצובישי. הבית היהודי יתמוך בתקציב המדינה אבל כדי שזה יקרה אנחנו דורשים שעד התקציב יקודם חוק משאל העם".