בנט: לא נטיל וטו עם קיום משא ומתן עם הפלסטינים

השר נפתלי בנט מוסיף להביע התנגדות להקמת מדינה פלסטינית אך מדגיש כי לא יפרק את הקואליציה על קיומו של מו"מ עם הפלסטינים: "לא נסכים לשלם מחירים תמורת עצם קיום המשא ומתן"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 22/06/13 21:40 יד בתמוז התשעג

בנט: לא נטיל וטו עם קיום משא ומתן עם הפלסטינים
מועצת ישע, צילום: מועצת ישע

בתום שבוע של התבטאויות פומביות, מדגיש הערב (מוצאי שבת) השר נפתלי בנט את התנגדותו להקמת מדינה פלסטינית וטוען כי הוא ”סבור שהקמת מדינה פלסטינית ממערב לירדן תמיט על ישראל 100 שנים של סכסוך בלתי פוסק, הצפה של מיליוני פליטים לתוך ארצנו ובידוד בינלאומי הולך ומתגבר“.

בדברים שפרסם הערב בעמוד הפייסבוק שלו, טען בנט כי ”מדינה פלסטינית זו תהא מדינה כושלת ועוינת. כמו המדינה הפלסטינית שקמה בעזה בשנת 2005-6 ופעילה עד היום. רק מסוכנת הרבה יותר, כי היא תהיה במרחק טיסה של 30 שניות מנתב"ג, ומרחק נסיעה של 10 דקות מפתח-תקוה“. לכן, טוען בנט, נסיגה מיהודה ושומרון תהיה ”טעות איומה“ - בדומה לנסיגות כחלק מהסכם אוסלו והנסיגה במסגרת ההתנתקות.

בנט התייחס לעמדת שותפיו לקואליציה - הליכוד-ביתנו ו“יש עתיד“ - ואמר כי הוא מודע לעמדתן שתומכת בהקמת מדינה פלסטינית. ”נכנסו לממשלה הזו ביודעין“, אמר בנט, ”אני מאמין בכנות עמדותיהם של נתניהו, לפיד ולבני, אך אני סבור שהם שוגים. אני מאמין שאמירות מסוג "אם לא נקים מדינה פלסטינית יבוא הקץ על ישראל" הם מוטעות, ובוודאי מזיקות“.

עםז את, הדגיש בנט כי ”לא נטיל וטו על קיום משא ומתן. אך לא נסכים לשלם מחירים תמורת עצם קיום המו"מ. רוצים לשאת ולתת? קדימה. אם אני מנהל מו"מ לרכישת רכב, אני לא אסכים לשלם 5000 שקלים תמורת הזכות לדון על הרכב“. עוד הוא ציין כי הוא ”סבור שהגיע הזמן לחשוב על אלטרנטיבה להחדרת מדינה פלסטינית ללב הארץ שלנו... ארץ ישראל שייכת לעם ישראל, ורק בארץ זו אנו יכולים למלא את הייעוד המיוחד של העם היהודי“.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן