בנט: לא נהיה חותמת גומי

השר נפתלי בנט פרסם את מסקנותיו הראשוניות מתפקידו כשר הכלכלה וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני. הוא שיבח את מערכת היחסים בממשלה ואמר כי "הדינמיקה בין רה"מ-לפיד-לבני - טובה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 07/04/13 07:02 כז בניסן התשעג

בנט: לא נהיה חותמת גומי
צילום מסך, צילום: צילום מסך

השר נפתלי בנט, שר הכלכלה, הבהיר לתומכיו בעמוד הפייסבוק שלו כי כחלק מתפקידו כחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, אין בכוונתו להוות ”חותמת גומי“, אלא, במידת הצורך, גם לבקר ולפקח מקרוב על ההחלטות שמקבל ראש הממשלה בנימין נתניהו.

”מטרתי היא להימנע ממצב של היותנו חותמת גומי, בהיסטוריה הישראלית היו מקרים רבים שצה"ל ומערכת הביטחון הביאו לקבינט הצעות למעשה סופיות, כאשר לקבינט לא היה שיקול דעת של ממש“, כתב בנט, ”אני מתייחס לאחריות זו מאוד ברצינות, ואעשה הכל להבין לעומק את הנושאים, ולא לקבל כמובן מאליו שום דבר. אשאל, אחקור, אטיל ספק - כל זה מתוך הבנה שהאחריות לביטחון ישראל וחיי אנשים מצויה בידנו. אני מתרשם שגם ידידיי השרים מתייחסים באותה חרדת קודש לעניין, וזה מצוין“. בנט ציין כי ”ראש הממשלה מגלה הרבה סבלנות וקשב כלפי השרים החדשים, והעבודה היא טובה“.

עוד ציין בנט, במסגרת התובנות הראשונות מתפקידו החדש, כי ”יש הרבה משימות ומעט זמן. לכן צריך לתעדף, להחליט מה 4-5 הדברים המרכזיים בהם אתמקד. אחרת לא נוכל להזיז כלום. טרם החלטתי מה יהיו נושאים אלו. זוהי החלטה מכרעת“. הוא שיבח את אנשי המערכת איתם הוא עובד וציין כי ”יש עם מי לעבוד, הם מלאי אכפתיות עמוקה והבנה של תחום עשייתם, בעלי מסירות אדירה לעם ישראל“.

בסיכום דבריו ציין בנט כי הדינמיקה בממשלה טובה: ”אני מזהה גישה עניינית מצד כולם: ראש הממשלה, יאיר לפיד, לבני וכו'. זה עלול להשתנות, אך בינתיים זה נראה טוב. איכות הדיונים היא גבוהה“.