בנט לא מוותר: חוק ההסדרה ייעלה לדיון היום

למרות לחצים מצידו של ראש הממשלה, השר בנט נחוש בדעתו להעלות את החוק לדיון בועדת שרים לחקיקה. "נתתי לראש הממשלה זמן להגיע לפתרון בדרכים אחרות, נגמר הזמן"

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/11/16 10:08 יב בחשון התשעז

בנט לא מוותר: חוק ההסדרה ייעלה לדיון היום
פלאש 90, צילום: פלאש 90

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט,לא מוותר ומתכוון להעלות את חוק ההסדרה להצבעה היום בוועדת השרים לחקיקה. "במשך תקופה ארוכה נתתי לראש הממשלה בנימין נתניהו ולאחרים להגיע לפתרון בדרכים אחרות, אבל נותרו 42 ימים, נגמר הזמן". אמר היום בנט לגל"צ.

על רקע הניסיונות של ראש הממשלה נתניהו, לדחות את הדיון בנושא החוק, אומר בנט כי הוא לא מאיים ולא מציב שום אולטימטום אך בנוסף לכך הוא אומר: "אני לא מעלה על דעתי שראש הממשלה ירצה להיות חתום על הרס רבתי ביהודה ושומרון".

ראש הממשלה צפוי היום לנסות ולשכנע, את ראשי מפלגות הקואליציה, להוריד מסדר יומה של ועדת השרים לחקיקה את הצעת "חוק ההסדרה", שיזם ח"כ בצלאל סמוטריץ' לפחות עד שבג"ץ יתן את תשובתו בנוגע לבקשת הדחייה של המדינה, בקשה שאותה דוחים תושבי עמונה מכל וכל. יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, אמר הבוקר כי במידה וההצעה בכל זאת תעלה לדיון בועדת השרים לחקיקה הוא צופה לה רוב בועדה אך לגבי הכנסת, הוא טען, מדובר כבר בעניין אחר. בכל מקרה, הוסיף ואמר, ח"כ ביטן בתכנית הבוקר של 'קשת', כי חוק ההסדרה אינו נוגע לעמונה ולצערו, נראה שפינוי עמונה הוא דבר בלתי נמנע.

(צילום: מטה המאבק עמונה)


שר החינוך התייחס גם לאמירותיו של נשיא ארה"ב הנבחר, דונלד טראמפ, בנוגע להסכם שלום בין ישראל לפלסטינים ולגבי ציפיות הימין לשינוי התנהלות הממשלה בכל הנוגע להקפאת הבניה: "טראמפ לא יהיה יותר ימני מאיתנו. אם נמשיך במנטרה של מדינה פלסטינית אז הוא ילך על זה. ראש ממשלה צריך לומר לו שהתפיסה הזאת קרסה. זה צריך להתחיל מאיתנו. אין לי ציפייה מטראמפ". בהמשך חזר בנט על הצהרתו בדמות קבירת רעיון המדינה הפלסטינית ואמר כי "עידן אוסלו נגמר. הציפייה היא מראש הממשלה נתניהו ולא מטראמפ, כי אם הוא ימשיך לומר שצריכה לקום פה מדינת פלסטין, אז ודאי שטראמפ יאמץ את זה".