בנט: "לא אתן לפגוע במילואימניקים"

בדברים שנשא במכינה הקדם צבאית "בינה", תקף השר נפתלי בנט את הקיצוץ במענק המילואימניקים והתחייב לפעול נגדו. "אדם שתורם במשך כל כך הרבה שנים צריך להיות בראש סדר העדיפויות", אמר

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 18/04/13 15:47 ח באייר התשעג

בנט: "לא אתן לפגוע במילואימניקים"
צילום מסך, צילום: צילום מסך

נפתלי בנט, שר הכלכלה והמסחר, התייחס היום (ה‘) לנושא הקיצוץ במענק המילואימניקים והתחייב לפעול נגדו. בדברים שנשא בפני חניכי המכינה הקדם צבאית ”בינה“ בתל אביב, אמר כי מפלגתו לא תתן לפגוע במענק: ”הצבא האמיתי זה המילואים“.

”הסדיר מתחיל ונגמר אחרי שלוש שנים, אבל מה זה מילואים?“, הוסיף בנט, ”אתה אדם מבוגר, עובד, עם משפחה וילדים, ויום אחד אתה צריך לעזוב הכל ולהתנתק. אתה בסיור או מארב, ואתה לא מחובר לעולם. העובדה שהמדינה בוחרת דווקא בכבשת הרש זה לא רציני“.

בנט אמר כי ”הסולם הערכי של ישראל צריך להיות כזה שהמילואימניקים יהיו בראשו. האדם שתורם במשך כל כך הרבה שנים צריך להיות בראש סדר העדיפויות“. הוא ציין כי ”בכל מילואים, ובטח שבמלחמות, אנחנו שופכים כסף אישי על הדלק ועל הקניות בריקושט. אין החזרים. כל מילואימניק יודע את זה. הוצאנו אלפי שקלים במלחמת לבנון השנייה ואין החזרים“.

מוקדם יותר הורה בנט ליו“ר ועדת הכספים, ניסן סלומינסקי, חבר מפלגתו, להקפיא כל העברת כספים למשרד הביטחון - זאת כדי למנוע פגיעה במילואימניקים ולהפעיל לחץ עליהם.