בנט: לא אתן יד לפגיעה בחינוך הממלכתי דתי

נפתלי בנט מגיב לטענות כי משרד החינוך יעביר מאות מיליוני שקלים מהחמ"ד לחינוך הערבי ואומר "המסר הוא ´ניקח מהדתיים העשירים האלו וניתן לערבים המסכנים. הבית היהודי לא תיתן לפגוע במערכת חינוך מופלאה זו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/05/14 17:58 כ באייר התשעד

בנט: לא אתן יד לפגיעה בחינוך הממלכתי דתי

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט מגיב בחריפות לדיווחים כי משרד החינוך יעביר מאות מיליוני שקלים מהחינוך הממלכתי דתי לטובת החינוך הערבי במסגרת קיצוץ דיפרציאלי. "לא אתן יד לפגיעה בחינוך הממלכתי דתי שמשרת 300 אלף ילדים מסורתיים, חילונים ודתיים".

בנט תקף גם את דה מרקר על אופן פרסום הדברים ואמר "הכותרת הראשית בדה מרקר הייתה 'החינוך הממלכתי דתי יתרום מאות מיליוני שקלים לחינוך הערבי'. בחיי זו הייתה הכותרת. המסר הבלתי נסתר הוא פשוט: "ניקח מהדתיים העשירים האלו וניתן לערבים המסכנים'. מי שתדרך את העיתון כך צריך להתבייש".

"החינוך הממלכתי דתי משרת כ-300 אלף ילדים חילוניים מסורתיים ודתיים", אמר בנט. "מערכת זו גידלה כאן דורות של צעירים ערכיים, בעלי דרך ארץ המשרתים ביחידות השדה בצה"ל ותורמים למדינת ישראל. למעלה מ-50% ממוסדות החמ"ד הם בפריפריה החברתית והגאוגרפית של ישראל. לוד, ירוחם, קריית שמונה, באר שבע, שלומי, צפת, טבריה. ובעצם, בכל מדינת ישראל".

"איזה הורים בוחרים בחינוך ממלכתי דתי? אנשים שרוצים שהילד שלהם יינק יהדות בת אלפי שנים, שהילד שלהם יכיר את תפילת שחרית בבוקר, את שמע ישראל, שיקבל תגבור של תכני יהדות. שהילד שלהם יקום בכל פעם שמורה נכנס לכיתה, שהילד יכבד את אביו ואת אמו, שהילד שלו יקיים "דרך ארץ קדמה לתורה", שהילד יידע מי היה אברהם אבינו, יהושע, דוד המלך, רבי עקיבא, יוסף טרומפלדור, חנה סנש ויוני נתניהו. שיחגוג את יום ירושלים, ואת חגי ישראל. שיאהב את ארצו, את עמו, את תורתו", אמר בנט.

"החינוך הממלכתי דתי הוא בית היוצר של אנשים נפלאים שמוסרים את חייהם למען עם ישראל ומדינת ישראל בצבא, בהתיישבות, בחינוך, בחקלאות ובכלכלה. בהזדמנות זו, אני מזמין את כל הורי ישראל (גם אם אינכם דתיים!) - תשקלו לשלוח ילדיכם לבתי ספר נפלאים אלו. אני מבהיר באופן ברור: תנועת הבית היהודי לא תיתן לפגוע בשום צורה במערכת חינוך מופלאה זו. לא יהיה".