בנט: לא אממן סרט על יגאל עמיר

שר החינוך נפתלי הבהיר כי לא יממן סרט על יגאל עמיר בדיוק כפי שלא יממן את הצגת "הזמן המקביל". "מפקפק בהיגיון התרבותי שלהם"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 15/06/15 10:26 כח בסיון התשעה

בנט: לא אממן סרט על יגאל עמיר
פלאש 90, צילום: פלאש 90

שר החינוך נפתלי בנט הגיב הבוקר (ב') בגלי צה"ל על אודות מחאת האמנים, שהגיעה לשיא אתמול בדבריו של השחקן עודד קוטלר בנאום הבהמות, ולהסרת הצגת 'הזמן המקביל' מסל התרבות.

בנט הגיב לדבריו של ירון לונדון שאמר לפניו כי "קראתי את המחזה על וואליד דקה, לא ראיתי שם הסתה. אך אני מבין את הפגיעות של המשפחה השכולה", ואמר כי הוא עומד מאחורי החלטתו.

לאחר מכן התייחס לסרט על חייו של יגאל עמיר שיוקרן בפסטיבל הקולנוע בירושלים. מדובר בסרט בשם 'על סף הפחד' המשלב ראיונות עם בני משפחתו של עמיר ובין היתר מציג פנים אנושיים בחייו באמצעות הקראת סיפורים של עמיר עם בנו דרך הטלפון לפני השינה. מדובר בסרט רוסי - לטבי, דובר רוסית בעיקרו, הממומן על ידי משרד התרבות הרוסי, אך בעקבות הסרת ההצגה 'הזמן המקביל' נדרש בנט לשאלה האם הוא יסכים לממן סרט כזה.

"בדיוק כמו ההצגה על דקה, לא אממן סרט על יגאל עמיר. אני מפקפק בהיגיון התרבותי של זה וזה", אמר בנט.

הבוקר (ב') ביקר בנט את בני משפחתו של משה תמם ז״ל. בנט הביע צער על סבלם של בני המשפחה במאבקם להסרת ההצגה, והבטיח להם כי לא יגרם להם עוד צער - תלמידים לא יצפו בה יותר.

״הפעם הראשונה שמשה נרצח היתה איומה ונוראה. אבל רק בישראל אפשר למות יותר מפעם אחת”, אמר בנט למשפחה. "בפעם השנייה רצו לשחרר את הרוצחים של משה ומנענו זאת. בפעם הזאת עושים הצגה במימון המדינה על הרוצח שלו ומנענו זאת. אני מבטיח להמשיך ולהיות חומת המגן שלכם כל עוד אני יכול. המשפחה סבלה מספיק. מתנצל בשם המדינה על הסבל שלכם״.

בני המשפחה הודו לשר על על שהצטרף למאבקם: ״כבר 28 שנים אנחנו במאבק״ אמרה אמו של משה ז״ל, ״תודה לך שהקלת עלינו את הסבל. ההצגה הזו עיוותה את המוחות של התלמידים״.

״קראתי את תסריט ההצגה״ אמר אורן, אחיו של משה ז״ל, ״לא יאמן איך מציגים שם את המחבל שרצח את אחי. 19 שנים אחי היה בחיים, 31 שנים הוא מתחת לאדמה. ההצגה הזו הכינה את קרקע למעשים נוראיים נוספים. ההצגה הזו הייתה חייבת לרדת״.