בנט יכנס את ועידת המפלגה: קיבוע פריימריז ואישור ניר אורבך למזכ"לות

ועידת "הבית היהודי" תתכנס לדיון פתוח סביב עמדות המפלגה והתיקים אותה היא צריכה לדרוש כחלק מהמו"מ הקואליציוני. מרכז המפלגה יידרש לאשר את תפקידי השרים אותם יציע בנט

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 13/02/13 13:19 ג באדר התשעג

בנט יכנס את ועידת המפלגה: קיבוע פריימריז ואישור ניר אורבך למזכ"לות
יחצ, צילום: יחצ

נפתלי בנט, יו“ר ”הבית היהודי“, יכנס בשבוע הבא את ועידת המפלגה לאירוע חגיגי לסיכום תקופת הבחירות. בישיבה צפוי בנט להוביל ”דיון פתוח“ והתייעצות בנושא הכניסה לממשלה ועל התיקים אותה המפלגה צריכה לדרוש. בנט הזמין את נציגי המפלגה להביע עמדות ולנאום על מנת לקחת אחריות ולהשפיע באשר לעמדת המפלגה בנושא.

כמו כן צפויה הועידה להתכנס על מנת לבחור מנכ“ל למפלגה, תפקיד שיאוחד עם תפקיד מזכ“ל המפלגה. כפי שדיווחנו בכיפה, על התפקיד החשוב מתמודדים מספר פעילים בכירים ואנשי שטח במפלגה, ביניהם מועמדו של בנט, ניר אורבך, לשעבר סמנכ“ל ”מפעלות הציונות הדתית“ ואיש אמונו. בכינוס יבקש בנט מהועידה לאשר את מינויו של אורבך לתפקיד.

בנוסף, ועידת המפלגה צפויה להחליט, באופן עקרוני, על קיבוע פריימריז למפלגה. מדובר בהבטחה שמסר בנט עוד בשלב התמודדותו בפריימריז לראשות ”הבית היהודי“. כמו כן, בעקבות מחלוקות פנימיות בתוך המפלגה ומתוך כוונה לאייש את תפקידי השרים באופן דמוקרטי, יבקש בנט להעביר אישור החלטה לפיה תהליך בחירת השרים וסגני השרים תתבצע על פי המלצתו - בכפוף לאישור המרכז.

מדובר במודל ”פתוח“ יותר המיושם כיום במפלגת ”העבודה“, לעומת מפלגות אחרות, דוגמת ”יש עתיד“, שם יו“ר המפלגה קובע בעצמו את איוש תפקידי השרים, ללא צורך באישור ועידה או מרכז.