בנט: "חמאס לא הורתע מלהתעצם מחדש"

דובר צה"ל התיר לפרסום הבוקר (ב') כי לפני מספר ימים איתרו כוחות צה"ל מנהרת טרור התקפית אשר חדרה לשטח ישראל. ועד מתיישבי גוש קטיף: "חמאס הוכיח שמורג ונווה דקלים לא היו התחנות האחרונות"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 18/04/16 10:55 י בניסן התשעו

בנט: "חמאס לא הורתע מלהתעצם מחדש"
Abed Rahim Khatib/Flash 90, צילום: Abed Rahim Khatib/Flash 90

דובר צה"ל התיר הבוקר לפרסום כי לפני מספר ימים איתרו כוחות צה"ל, במאמץ מבצעי ומודיעיני, מנהרת טרור התקפית אשר חדרה לשטח מדינת ישראל מדרום רצועת עזה. המנהרה נוטרלה באופן מבוקר, ומאז כוחות של צה"ל מאבטחים במעטפת הגנה מורחבת את יישובי עוטף רצועת עזה.

דובר צה"ל מוסר כי מדובר במנהרת שנחפרה ע"י חמאס במטרה לבצע פיגועים בשטח ישראל. מפקד פיקוד דרום, אלוף אייל זמיר אמר הבוקר כי: "חשיפת המנהרה בימים האחרונים היא תוצאה של עבודה ממושכת, נחישות ומיומנות של כוחותינו. צה"ל ימשיך וינקוט בכלל האמצעים העומדים לרשותו מעל ומתחת לקרקע לסיכול כל ניסיון לפגיעה בתושבי מדינת ישראל או בחיילי צה"ל".

שר החינוך נפתלי בנט אמר כי חשיפת המנהרה מעידה כי החמאס לא הפסיק להתחמש מאז סיום מבצע צוק איתן, בקיץ 2014: ״אשר יגורנו בא. בשנתיים מאז צוק איתן, חמאס לא הורתע מלהתעצם מחדש, כפי שהתרענו בעקביות. חמאס הגדיר פרויקט לאומי לחפירה מחדש של מנהרות טרור החודרות לעומק שטח ישראל. זהו יעד לאומי עליון עבורו, והגיע הזמן שנפנים זאת".

בנט הוסיף כי החמאס רוצה לבצע פגיעה קשה במדינת ישראל: "מטרת חמאס היא להפתיע אותנו בארוע רב זירתי של חדירה, הרג וחטיפה, מעין תרחיש ״יום כיפור״ של טרור. חובתה של מדינת ישראל היא לתת ביטחון לתושבי הדרום, ולמנוע זאת בכל מחיר, ולא להסתמך על כך שחמאס כביכול מורתע. ואנו נגן על תושבי עוטף עזה. חפירה לתוך שטחנו מהווה גם הפרת ריבונות המצדיקה כל פעולה נדרשת״.

חבר הכנסת מוטי יוגב, אמר כי החשיפה לא הייתה מפתיעה: "גילויה של המנהרה לא בא בהפתעה, לא ליודעי דבר, גם לא לציבור. זה רק מחייב אותנו להבין יותר שהחמאס שמולנו, כמו גם הרשות הפלסטינית מחנכים את ילדיהם להשמידנו וממשיכים בכל דרך לפעול לפגוע בנו. רק על בסיס העמקת המודיעין הישראלי ויכולותינו המבצעיות בהגנה ובהתקפה נוכל לשמור על ביטחוננו".

בוועד מתיישבי גוש קטיף התייחסו גם כן לחשיפה ואמרו כי הטרור לא נפסק לאחר שצה"ל יצא מעזה, ולכן יש צורך לחזור להתיישב ליד הגבול: "שוב, בפעם המי יודע כמה החמאס מוכיח שמורג ונווה דקלים לא היו התחנות האחרונות שלו. החמאס וזרועות הטרור לא מסתפקים בשטח ממנו גורשנו לפני כעשר שנים וחצי אלא מעוניין להקים בארץ ישראל חמאסטאן משלו. אנחנו, המתיישבים בגוש היו חומת המגן של כל יישובי עוטף עזה והדרום, המנהרות ההתקפיות האלו הם ההוכחה לכך. אנחנו עוד נשוב לגוש קטיף. זה רק שאלה של זמן".