בנט: זהו יום שחור למדינת ישראל

שר החינוך התייחס לפטירתה של שירה בנקי בת ה-16 מפצעיה לאחר שנדקרה במצעד הגאווה. "דמותנו הפכה חושך לגויים במקום להיות אור לגויים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 02/08/15 17:08 יז באב התשעה

בנט: זהו יום שחור למדינת ישראל
Yonatan Sindel, פלאש 90, צילום: Yonatan Sindel, פלאש 90

״זהו יום שחור למדינת ישראל, יום שבו דמותנו הפכה חושך לגויים במקום להיות אור לגויים, יום שבו נרצחה תלמידת תיכון רק בשל דעותיה ועמדותיה בזמן שצעדה במצעד הזדהות עם הקהילה הלט״ב", אומר שר החינוך נפתלי בנט בתגובה לפטירתה של שירה בנקי בת ה-16, אשר נפצעה אנושות במצעד הגאווה ביום חמישי האחרון.

לפני שעה קלה הודיעו במרכז הרפואי הדסה על מותה של שירה בנקי, אשר נפצעה בפיגוע הדקירה במצעד הגאווה באורח אנוש, למרות מאמצי הצוות הרפואי. משפחתה הסכימה לתרום את איבריה. "אין שום ערך בעולם ששווה מוות של ילדה בגללו, ואין שום ערך בעולם שמותר להסית נגד האחר בעבורו. משרד החינוך נערך למתן סיוע ייעוצי - פסיכולוגי מיידי לתלמידי ומורי בית הספר. אני שולח תנחומים עמוקים לבני משפחתה של שירה״, מסר בנט.

בנט נפגש היום (א') עם נציגי ארגוני הלהט"ב והתחייב בפנייהם כי לא יקבל כל פגיעה על בסיס דת, גזע או נטייה מינית.

"שמעתי דברים קשים על התנהלות קשה שנתקלים בה ילדים ונוער עד כדי רצון לאובדנות והדברים חמורים ומדאיגים", אמר בנט. "לא אקבל במערכת החינוך פגיעה באיש על בסיס דת, גזע, נטייה מינית או נטייה פוליטית."

"אלה ימים קשים שיכולים גם להפוך לימים של הזדמנות. במסגרת מסע ההקשבה שאני עורך מאז כניסתי למשרד נפגשתי היום עם הארגונים הגאים, לצערי בנסיבות אקטואליות מצערות. בישיבה הודעתי שנגדיל כפי שהמלצתי את התקציבים לארגון הנוער לנוער גאה, כדי שבני נוער הסובלים מהצקות ופגיעות יקבלו את הליווי והתמיכה", הוסיף בנט.

ביום חמישי בערב תקף ישי שליסל, צועדים במצעד הגאווה שהתקיים בירושלים. שליסל היה אותו אחד שדקר לפני כעשור משתתפים במצעד גאווה. מהדקירות נפצעו שישה, מתוכם שירה בנקי שנפצעה באורח אנוש ונפטרה היום מפצעיה, 2 שנפצעו באורח בינוני ו-3 שנפצעו באורח קל. רק לפני כשלושה שבועות השתחרר שליסל מהכלא לאחר ריצוי כל תקופת מאסרו.

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו מגנה באופן חריף את אירוע הדקירה. "תורת ישראל אוסרת כל מעשה של אלימות ופגיעה באדם, ועל אחת כמה וכמה אדם שפוגע בזולתו ומנסה להרגו" אמר הרב.

גם הרב הראשי הספרדי, הרב יצחק יוסף גינה את המעשה: "דינו של הדוקר ברחובות ירושלים היום הוא כדין כל רוצח ואף חמור מכך,לא יתכן שיקום אדם וכביכול בשם הדת ירים ידו על נפש מישראל".