בנט השיק את המרוץ המוניציפאלי בדרום

יו"ר "הבית היהודי" החל בסיורי שטח בערים השונות ברחבי הארץ נפגש עם פעילים ותומכי המפלגה, כשבקרוב צפויים סיורים רבים נוספים. על הנושא המדיני: "לא נהיה גשר לחלוקת הארץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/07/13 10:03 יז באב התשעג

בנט השיק את המרוץ המוניציפאלי בדרום
יחצ, צילום: יחצ

שלושה חודשים לפני הבחירות המוניציפאליות, הבית היהודי ממשיכה לפעול במרץ ברישות הרשימות המוניציפאליות בכמאה רשויות ברחבי הארץ. יו"ר המפלגה, השר נפתלי בנט, ומנכ"ל המפלגה, ניר אורבך, החלו את ימי הסיורים בגדרה ובקרית גת. בשבועות הקרובים השר בנט צפוי לקיים עוד עשרות סיורים מוניציפאליים.

בגדרה אחת הנוכחות בקהל העלתה את סוגיית יוקר הלימוד בבתי הספר הממלכתיים-דתיים. "שכר הלימוד הולך לרדת בין 10-40%", השיב לה השר בנט. "עד יום שלישי הבא יצא חוזר מנכ"ל של משרד החינוך. אנחנו מכניסים תקרת שכר לימוד למוסדות הלימוד ובמקביל מזרימים כספים- הם לא ישלימו את כל הפערים. המוסדות יצטרכו לעבור גם התייעלות". בנט התייחס גם לנושא המדיני ואמר: "אנחנו עוקבים בשבע עיניים על התהליך המדיני. זו אחריות עצומה. אני מסתכל על זה בחרדת קודש. נהיה זהירים שלא נשמש כגשר לחלוקת הארץ, לא נאפשר את זה".

"אנחנו היום בכל הצמתים המרכזיים בהנהגת מדינת ישראל", הוא הוסיף. "אחד מתפקידנו הוא יציקת תוכן יהודי למדינה. השיח וההנהגה צריכים להיות יהודים, ערכיים, ציוניים. הייתי בסין. הם מעריצים אותנו. הם רוצים את השכל היהודי, אנחנו מפיקי המים הגדולים בעולם ביחס לאוכלוסייה. לא היתה פגישה שלא פתחתי אותה בלהסביר את 3,800 שנות מורשת מאברהם אבינו. הקציתי שתי דקות שידעו מאיפה אנחנו מגיעים. הם עם עתיק, אנחנו עם עתיק - עכשיו בואו נדבר, והם מעריכים את זה. התורה והאמונה זה בכל הרבדים".

יו"ר רשימת הבית היהודי בקרית גת, אילן חזן, אמר בעת הביקור בעירו: "אנחנו באים לכאן עם קבלות מוכחות של עשייה ציבורית בשטח. אבל אני מדבר על המחר, על החזון בשביל העיר שלנו, שיאפשר את המחר. איך תיראה קרית גת לילדים שלנו, לגמלאים שלנו. שואלים איך אני חושב לשפר את מערכת החינוך, את מערכת התרבות: ביושר, בנאמנות, בשקיפות, במסירות ובענווה. יש רק רשימה אחת שחבריה עוסקים כבר שנים בנושא החינוך. יש רק רשימה אחת שחבריה צמחו מהשטח ופועלים במרץ למען רוחת תושבי קרית גת".