בנט הצביע נגד הפסקת אש בקבינט: "טעות לסיים כמו עופרת יצוקה"

הקבינט אישר את מתווה הפסקת האש של מצריים. רק בנט וליברמן הצביעו נגד. "לעצור את הטרור. עם ישראל יודע לנצח"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 15/07/14 09:20 יז בתמוז התשעד

בנט הצביע נגד הפסקת אש בקבינט: "טעות לסיים כמו עופרת יצוקה"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הקבינט המדיני ביטחוני אישר את מתווה הפסקת האש של מצריים החל מהשעה תשע בבוקר היום (ג'). רק שר הכלכלה נפתלי בנט ושר החוץ אביגדור ליברמן הצביעו נגד הפסקת האש. יתר השרים, מהליכוד ומישראל ביתנו הצביעו בעד הפסקת האש.

בראיון בערוץ 2 התייחס אתמול (ב') בנט להפסקת אש ואמר "זו ההזדמנות לשנות את הסיטואציה כדי שלא נחזור לאותו המצב עוד חצי שנה. כל האופציות על השולחן ואני לא מציע לחמאס לנוח על זרי הדפנה. הרבה אנשים שאמרו שאי אפשר לעצור את בעיית הטרור ביהודה ושומרון והצלחנו לעצור את הטרור. אני לא מקבל את האמירות הללו. עם ישראל יודע לנצח. זאת תהיה טעות לסיים את המבצע כמו עופרת יצוקה כי נגיע עוד עשרה חודשים לאותו המקום".

צפו בראיון עם בנט:

[embed]

]

סגן שר החינוך אבי וורצמן התייחס גם הוא לנושא ואמר "הפסקת אש בזמן הנוכחי מראה על חולשה של הממשלה. אני קורא לשרי הקבינט לא לתת יד לטעות הזאת. בתנאים אלו יש להתנגד להפסקת האש שטובה לחמאס ורעה לישראל. אנחנו תושבי הדרום עם אורך רוח עד להכרעת חמאס. הפסקת אש עכשיו תייצר מערכה גדולה יותר כנגד אזור הדרום והמדינה כולה ושיגור עוד טילים בעוד שנה".

"ממשלת ישראל צריכה להתנצל בפני תושבי המדינה על חוסר אומץ ועל כך שנצטרך בעוד שנה או שנתיים לעבור את אותו הדבר", אמר יו"ר ועדת הכספים ח"כ ניסן סלומינסקי. "חבל שאין לנו כיפת ברזל שיכולה ליירט את ההססנות של הממשלה".