בנט: היזמות ביהודה ושומרון היא לא פחות ממהפכה

השר נפתלי בנט סייר בשומרון ונפגש עם יזמים באוניברסיטת אריאל: "אעשה כל שביכולתי כדי לסייע להמשך פיתוח המקום הזה"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 04/06/13 13:54 כו בסיון התשעג

בנט: היזמות ביהודה ושומרון היא לא פחות ממהפכה
ישראל סאן, צילום: ישראל סאן

יו"ר ”הבית היהודי“ ושר הכלכלה, נפתלי בנט, סייר הבוקר (ג‘) בשומרון ובין השאר ביקר באוניברסיטת אריאל במסגרת כנס היזמות הנערך במקום, במפעל אחווה, בבית הספר, בקיבוץ נצרים ועוד. כיזם בעברו הוא לא היסס מלחלק טיפים מעשיים ליזמים הצעירים וחלק את הצלחותיו וכישלונותיו בתחום.

”לא משנה מה היוזמה, או מה הרעיון שלכם - כוח האדם הוא דבר הראשון שחשוב לכם בעסק שלכם. על זה תפלו - על זה תקומו“, אמר בנט, ”היזמות ביהודה ושומרון היא מהפכה - עד לפני כמה שנים יהודה ושומרון הייתה מחוז שינה, כי עבדו בתוך הקו הירוק. מה שקורה בעשור האחרון הוא לא פחות ממהפכה, ואני אעשה כל שביכולתי כדי לסייע להמשך פיתוח המקום הזה כמקום בו יהיה אפשר לעבוד ולחיות".

בנט בסיור, היום (צילום: ישראל סאן)

עוד הוסיף השר כי ”אני נמצא פה בשילוב של שני הדברים שאני כל כך אוהב: ארץ ישראל ויזמות. אני רוצה להתייחס למערכה בינלאומית בניסיון לסמן את המוצרים של יהודה ושומרון. צריך להביא את כל העולם ליהודה ושומרון ולהראות להם מה זה באמת דו קיום; מהם מפעלים משותפים שיהודים וערבים עובדים יחד. זה השלום האמיתי ולא במשרדי אנאפוליס שבהם אף אחד שם לא מחובר למציאות. מילים לא עושות שלום, עסקים, רכישות משותפות הם אלה שעושים שלום. אנחנו לא שונאים, יש פה רצון לדו קיום אמיתי בשטח“.

מאוחר יותר ביקר בנט במפעל ”אחווה“, המעסיק 50% עובדים פלסטינים לצד 50% עובדים יהודים. בתום הביקור אמר בנט כי ”המפעל הזה הוא ההוכחה האמיתית לדו-קיום. זהו השלום האמיתי, ולא השלום שמדובר בו במשרדי אנאפוליס בהם אך אחד לא מחובר למציאות. מילים לא עושות שלום; עסקים, רכישות משותפים ורווחה כלכלית הם אלה שעושים שלום“.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן