בנט החליט להתנגד ל"חוק שטרן", אך להגדיל את מספר הנשים בגוף הבוחר

כפתרון פשרה בתוך המפלגה, החליט השר נפתלי בנט להתנגד ל"חוק שטרן" אך למנות נשים בלבד לגוף הבוחר לרבנות, מתוקף סמכותו כשר הדתות, זאת מבלי לשנות חקיקה בנוגע להרכב הגוף הבוחר

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 04/06/13 18:27 כו בסיון התשעג

בנט החליט להתנגד ל"חוק שטרן", אך להגדיל את מספר הנשים בגוף הבוחר
גילי צרפתי, צילום: גילי צרפתי

סיעת ”הבית היהודי“ החליטה היום (ג‘) שלא להסיר את הוטו על ”חוק שטרן“ ובמקומו להביא לשילובן של נשים בגוף הבוחר על ידי מינוי אישי של שר הדתות נפתלי בנט, שהתחייב למנות את כל אנשי הגוף הבוחר שבסמכותו דווקא כנשים. למעשה מדובר בפתרון אשר יפתור את המחלוקת הפנימית במפלגה, כך שלא יידרש שינוי חקיקה בגוף הבוחר. עם זאת, מדובר בפתרון ביניים: שכן "חוק שטרן" מבקש לשנות באופן מהותי את הרכב הגוף הבוחר גם לשנים הבאות, במידה ומשרד הדתות יחזור לידי המפלגות החרדיות.

יו"ר סיעת ”הבית היהודי“, ח"כ איילת שקד, אמרה כי ”הפתרון שהבאנו יביא לשילוב נשים בגוף הבוחר במקום לסדר עבודה לעסקנים ופוליטיקאים. אנו ממשיכים תהליך של חיזוק מעמד האישה שהחל אתמול בכך שפעם ראשונה מונתה חברת כנסת אישה מהבית היהודי לוועדה לבחירת דיינים, ונמשכת היום עם התחייבותו של השר בנט לשלב את מקסימום הנשים המותר בגוף הבוחר. הגוף הבוחר החדש יורכב בין היתר מח"כיות, שרות, נשות ציבור וראשת עיר“.

במפלגה מציינים כי הפתרון התקבל לאחר שאמש במליאת הכנסת השתלח ח"כ שטרן בח"כ שולי מועלם מהבית היהודי שלא נכחה בהצבעה על החוק שהביא בשל טיפול רפואי שערכה, והוא נאלץ לעלות לדוכן ולהתנצל בפניה על כך.

”כעת אנו קוראים לשרת המשפטים לברך על שילוב הנשים שמוביל הבית היהודי, ובמקביל למשוך את התנגדותה למהפכת שרותי הדת שמובילה המפלגה למען אזרחי ישראל“, אמרו במפלגה, ”לא ניתן לעצור הן את שילוב הנשים והן את הרפורמה שיזמנו בשרותי הדת בישראל. המהפכה שיזמנו תביא להתייעלות, לפתיחת אזורי הרישום לנישואין ולצמצום הפוליטיקה במינויים למועצות הדתיות. התנגדותה של לבני עד כה עיכבה ופגעה באזרחי ישראל וכעת היא מיותרת מתמיד“.