בנט: הגיע הזמן שמערכת הביטחון תכנס מתחת לאלונקה

השר נפתלי בנט הביע תמיכה בקיצוץ בתקציב הביטחון ואמר בוועדת הכספים כי "מערכת הביטחון צריכה להשתתף בנטל שהציבור נושא היום"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 12/05/13 12:36 ג בסיון התשעג

בנט: הגיע הזמן שמערכת הביטחון תכנס מתחת לאלונקה
יחצ, צילום: יחצ

השר נפתלי בנט, יו“ר ”הבית היהודי“, הביע היום (א‘) תמיכה בקיצוץ בתקציב הביטחון ואמר, בדיון שהתקיים בוועדת הכספים, כי ”האיומים על מדינת ישראל הם אמיתיים, אבל כבר 65 שנה ישראל מאוימת ותמיד נהיה מאוימים, לכן הדיון היום הוא דיון לא כלכלי אלא ערכי, והגיע הזמן שמערכת הביטחון תיכנס מתחת לאלונקה, ותשתתף בנטל הלא פשוט שהציבור נושא היום“.

בנט ציין כי המלאכה עדיין לא הסתיימה, וכי יפעל לצמצום הריכוזיות במשק. ”לפני הבחירות אמרתי שנצטרך לקצץ ולהעלות מיסים. אנחנו בפיצוץ גדול בצינור שפולט מיליארדי שקלים שאין לנו, ועלינו לסתום את הפיצוץ בצינור. אני יודע שלא נגענו בנמלים, במגזר הציבורי וגם יש איפה להתייעל במגזר הפרטי, אבל ב- 45 יום אי אפשר לטפל בבעיות של 65 שנה“, אמר בנט.

בתוך כך בנט הדגיש כי המרכיב הבעייתי ביותר בחוק הריכוזיות הוא נושא הפירמידות: "אני קורא להגביל את השכבות בפירמידה לשתי שכבות בלבד בצורה מהירה. חוק הריכוזיות אינו מספיק אמיץ וחד. המצב הנוכחי הוא כזה שמעט בעלי הון משחקים עם הכסף של הציבור, בלי שיש להם אחריות על הציבור- זה מצב לא מוסרי וחוק הריכוזיות בא לשים קץ לדבר הזה“.