בנט ב-E1: לא צריך לבקש אישור מהעולם בשביל לבנות כאן

יו“ר ”הבית היהודי“ ערך סיור בשטח E1 בו אישרה הממשלה את בנייתן של אלפי יחידות דיור ועוררה ביקורת עולמית על המהלך. בנט ציין כי ”הפתרון היחיד לבעיה היא שנתניהו יחזור בו מהסכמתו למדינה פלסטינית“

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 04/12/12 15:57 כ בכסלו התשעג

בנט ב-E1: לא צריך לבקש אישור מהעולם בשביל לבנות כאן
יחצ, צילום: יחצ

יו"ר ”הבית היהודי“, נפתלי בנט, ערך היום (ג‘) סיור בשטח E1 בו אישרה הממשלה את בנייתן של אלפי יחידות דיור, במהלך שעורר ביקורת בעולם נגד ההחלטה. סקירה ביטחונית על האזור העניק לבנט אל"מ במיל' מוטי יוגב, מרשימת ”הבית היהודי“ לכנסת - והשניים ניתחו את תמונת המצב הדמוגרפית והגיאוגרפית באזור.

בין השאר שוחחו השניים על ירושלים רבתי ועל חיוניותו של השטח, הן לירושלים והן לחיבורה של ירושלים למעלה אדומים ולים המלח, אילת ובקעת הירדן. בשיחה הדגיש בנט כי עתודות הקרקע באזור יכולות להביא לאלפי יחידות דיור לזוגות צעירים במטרופולין ירושלים ולחזק את הבירה ממזרח.

”בלי החיבור למעלה אדומים ממזרח, לגוש עציון מדרום ולישובי מטה בנימין מצפון, ירושלים נותרת עיר בקצה כביש ולא מהווה את המטרופולין הראוי והחיוני לבירת ישראל“, אמר בנט, ”בזמן שבו מדינת ישראל לא מממשת את זכותה וחובתה לבנות בשטחים אלו, שטח E1 נתפס על ידי ערבים ובדואים בהתיישבות שאינה חוקית“.

"השטח המדובר הוא חלק בלתי נפרד מירושלים. נמצא חמישים מטרים מהאוניברסיטה העברית, ומחבר את ירושלים עם ים המלח“, הוסיף בנט, שציין כי ”בנייה בשטח הזה אינה זקוקה לאישור או לציון מיוחד והיא דבר מובן מאליו ואינה צריכה להיקשר באקט ענישה כלשהוא של ענישה. אנו נמצאים כעת בתוך בעיה שהפיתרון היחיד שלה הוא שראש הממשלה ידבר בקול ברור ובמסר אחיד ויחזור בו מהסכמתו למדינה פלסטינית".