בנט בפריז: 2015 לא תהפוך ל- 1938

בביקור במרכול בפריז בו התרחש הפיגוע ביום שישי אמר בנט: "נקבל באהבה כל מי שיחליט לעלות לארץ. אנחנו צריכים לדאוג לזה ש-2015 לא תהפוך להיות 1938"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/01/15 14:59 כ בטבת התשעה

בנט בפריז: 2015 לא תהפוך ל- 1938
אלי אילוז CS Pro Studio, צילום: אלי אילוז CS Pro Studio

שר התפוצות נפתלי בנט ביקר היום (א') במרכול בפריז, בו התרחש הפיגוע באנשי המקום ביום שישי. "פגשתי עשרות יהודים ליד המרכול שבו אירע הרצח", אמר. "הם מאוד מודאגים. אנחנו רואים תמונות שקיווינו שלא יחזרו של בתי עסק יהודים סגורים, של בתי כנסת נטושים, של יהודים שממהרים לעזוב את צרפת. הבעיה היא לא רק של היהודים אלא של אירופה והעולם החופשי כולו.

"אנחנו צריכים לדאוג לזה ש-2015 לא תהפוך להיות 1938. אמרתי ליהודים שהם אחים ואחיות שלנו שאנחנו מחכים להם במדינת ישראל, שיש להם בית, ובכל מקרה ותחת כל תנאי אנחנו נהיה שם בשבילם. אנחנו צריכים לזהות את האיום של הטרור האסלאמי העולמי ולהילחם בו, לא להתעלם ממנו.

(צילום: אלי אילוז CS Pro Studio )

"פגשתי את הסבא של הנרצחים בטולוז שאמר לי שבגלל שחשבו שטולוז זה אירוע נקודתי, הטרור היכה שנית בפריז”, סיפר בנט. "זה לא אירוע נקודתי. יש פה טרור אסלאמי עולמי והעולם החופשי צריך להילחם בו בחורמה”.

"מדינת ישראל רואה את עצמה אחראית לשלומם וביטחונם של היהודים בכל העולם והיא גם הבית של היהודים בעולם. אנחנו נקבל באהבה כל מי שיחליט לעלות לארץ. מכאן אני שולח את תנחומי לכל יהודי צרפת ופריז. עם ישראל חי", אמר בנט.

(צילום: אלי אילוז CS Pro Studio )