בנט בפנייה חסרת תקדים לנתניהו: אל תאשר שוויון בנטל עם סנקציות פליליות

שר הכלכלה במכתב חריג לראש הממשלה, טוען כי קיומן של סנקציות פליליות נוגד את ההסכמים הקואליציוניים וקורא לקיום דיון דחוף בראשות נתניהו לגיבוש נוסח המוסכם על הקואליציה כולה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/01/14 23:42 כ בשבט התשעד

בנט בפנייה חסרת תקדים לנתניהו: אל תאשר שוויון בנטל עם סנקציות פליליות
צילום מסך, צילום: צילום מסך

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט פנה היום (ג') באופן חסר תקדים במכתב חריג אל ראש הממשלה בנימין נתניהו וטען כי בוועדה לשוויון בנטל הופרו הסכמים קואליציוניים בנושא הסנקציות נגד חרדים אשר לא יתגייסו.

"כידוע לך ההסכם הקואליציוני כולל בתוכו את המתווה המשותף לשוויון בנטל אשר הוסכם על כל חברי הקואליציה", כותב בנט. " במתווה המשותף הוסכם על מספר עקרונות וביניהם אי שימוש בסנקציות פליליות. עקרון זה הוסכם על כולם מתוך הבנה כי השימוש בסנקציות פליליות עלול להחטיא את מטרת החוק. למרות זאת, הועדה אשר הוקמה בממשלה הכלילה בחוק, בניגוד להסכם הקואליציוני, סנקציות פליליות".

"בעבודת הועדה בכנסת שבראשות חה"כ איילת שקד", ממשיך בנט וכותב, "קיימת תמימות דעים משפטית (זאת אף לדעת נציגי היועמ"ש), כי ניתן להשיג את תכלית החוק אף מבלי להזדקק לסנקציות פליליות. זאת ע"י שימוש במספר חלופות הנמצאות על שולחן הועדה", מסיים בנט וקורא לדיון דחוף בראשות ראש הממשלה למציאת פתרון מוסכם על חברות הממשלה.

"אני קורא לך לכנס דיון דחוף בראשותך על מנת לגבש נוסח מוסכם על כל חברות הקואליציה העומד בתנאי ההסכם הקואליציוני".