בנט בנתניה: "הישיבות הציוניות לא תפגענה"

יו"ר "הבית היהודי" הסביר כי הדאגה לישיבות הציוניות איננה סקטוריאלית: "זה לשירות של עם ישראל, כדי להטמיע את התורה שאחרים שנים נמשיך לתרום לעם ישראל"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 28/08/13 09:31 כב באלול התשעג

בנט בנתניה: "הישיבות הציוניות לא תפגענה"
יחצ, צילום: יחצ

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, וראש רשימת הבית היהודי בנתניה, דני בשארי, השיקו אמש (שלישי) את קמפיין הבחירות של רשימת המפלגה בנתניה. במהלך דבריו, השר בנט התייחס לנושא תקציב הישיבות הציוניות, והכריז: התקציב לא ייפגע. "אני מתחייב וערב לכך שמה שהבטחתי נעמוד בו - הישיבות הציוניות לא תפגענה, והאחריות היא עלי", אמר.

"אני אחראי, נתתי את מילתי. זה לא דבר סקטוריאלי, כי הישיבות לא דואגות לדתיים. מי שהולך לישיבות הללו זה לבילוי? זה לשירות של עם ישראל, כדי להטמיע את התורה שאחרים שנים נמשיך לתרום לעם ישראל. התורה היא לא מגזרית, היא של כל עם ישראל", הוסיף בנט.

לדבריו, "המשימה שלנו היא להפסיק את החלוקות בין דתי כזה או דתי אחר או חילוני. אני לא יודע מה זה חילוני, אני יודע מה זה יהודי. כולנו יהודים. ברגע שאנחנו על ההגה אנחנו מאבדים כמה לוקסוסים שהיו לנו כמפלגה סקטוריאלית. קודם כל אנחנו לא יכולים להיות סקטוריאליים, יש לנו חובה לדאוג לכל עם ישראל. יש צרכים מיוחדים לציונות הדתית, אבל אנחנו צריכים לדאוג לכל עם ישראל".

גם הנושא הכלכלי עלה במהלך הערב, כשבנט הודיע כי המחלוקות עם יש עתיד נוגעות גם לנושא זה. "כשאני קם בבוקר אני לא חושב על אלו שמרוויחים 20,000 שקל, אלא על חצי ממדינת ישראל שמשתכרים 6,000 שקל. זאת האחריות של הבית היהודי. האחרים יטפלו במי שמרוויח 20,000 שקל".

בשארי אמר בכנס כי "הבחירות המוניציפאליות הקרובות יכריעו. לא רק בנושא ראש העיר הבא, אלא כיצד תראה דמותה של העיר. בשבועות האחרונים אנחנו עורכים בעיר פעילות שטח אינטנסיבית, וב"ה אנו חשים גלי אהדה עצומים מתושבי העיר, על גווניה השונים. רבים מתושבי העיר מזדהים עם רשימת "הבית היהודי" בנתניה, כי אין עוד רשימה שמתמודדת למועצת העיר ומשלבת בין ערכי המסורת היהודית לערכי הציונות, ההשתלבות בחברה והשותפות בנשיאה בעול. שמנו לעצמנו מטרה לדאוג לכלל תושבי העיר ולעסוק בכל הנושאים הקשורים בניהולה, תוך הדגשת הערך המוסף שאנחנו מביאים עמנו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן