בנט בנאום ראשון בכנסת: הגנה על המולדת חשובה לא פחות מלימוד תורה

יו"ר "הבית היהודי" התייחס בכנסת לעמדותיו ביחס למשא ומתן הקואליציוני שמנהלת מפלגתו: "הציבור הישראלי מצפה מאיתנו לחולל שינוי, זו הזדמנות היסטורית שעלינו לנצל"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 12/02/13 16:40 ב באדר התשעג

בנט בנאום ראשון בכנסת: הגנה על המולדת חשובה לא פחות מלימוד תורה
ערוץ הכנסת, צילום: ערוץ הכנסת

ח“כ נפתלי בנט, יו“ר ”הבית היהודי“, נשא היום (ג‘) נאום ראשון במליאת הכנסת והתייחס לדרישות מפלגתו כחלק מהמשא ומתן הקואליציוני המתקיים בימים אלה מול מפלגת הליכוד-ביתנו. בנט אמר לחברי הכנסת כי ”נפלה בחיקינו הזדמנות של פעם בדור לחולל שינויים שתמיד חלמנו עליהם“. לדבריו, הזדמנות זו נעוצה בעובדה כי לכנסת ה-19 נבחרו 47 חברי כנסת חדשים ”שיוצרים תמהיל מיוחד של נבחרי ציבור שאינו כבול לבליל מחויבויות: לקבלני קולות, לטייקונים, לוועדי עובדים, וגם לא לקבעון מחשבתי“.

”הציבור הישראלי מצפה מאיתנו שנבוא עם סכין בין השיניים ונפרוץ דרכים חסומות. שיקום פה דור מנהיגות שאינו מפחד“, אמר בנט, שהכריז בנאומו כי יש לפעול למען הורדת יוקר המחייה ולהעביר את חוק הריכוזיות: ”אני לא שונא טייקונים, אבל אסור שעלות המחיה שלנו תיקבע בידי בעלי הון, המחזיקים כמו בתיאטרון בובות, את החוטים של כמה בובות ביחד. שמחזיקים כמה מהגופים והעסקים השולטים על חיינו ביחד. זה מסוכן“.

בנט, שהתייחס גם למערכת החינוך, טען בדבריו כי יש לבצע רפורמה גם ברבנות הראשית ”שירותי הדת בישראל הפכו למכונת ג'ובים ענקית שיוצרת ניכור. אין מה להתפלא ששליש מהזוגות מתחתנים מחוץ לרבנות. בואו נעז, ונהפוך את שירותי הדת למוקד שיאיר לכל עם ישראל את היהדות האמיתית“, אמר בנט, שקרא ”להחזיר את החינוך היהודי-ציוני לכל ילדי ישראל. אלה לימודי הליבה שלנו, של הישראלים, לא פחות ממתמטיקה ואנגלית“.

באשר לסוגיית השיוויון בנטל וגיוס החרדים לצה“ל, אמר בנט כי ”לימוד תורה הוא אינטרס קיומי של עם ישראל. הוא לא אינטרס של החרדים או הדתיים בלבד, אלא של כולנו. כמו שיישוב הנגב אינו אינטרס של תושבי הנגב בלבד, אלא של כולנו, של כל עם ישראל“. עם זאת, יו“ר ”הבית היהודי“ הדגיש כי ”המצב הקיים אינו יכול להימשך. 400 לומדי התורה של שנות החמישים טיפסו ל50,000 כיום. בכיתות א' של היום 30% מהתלמידים הם חרדים. לא ייתכן שהם לא ישרתו בצבא. לא ייתכן שהם לא יישאו בנטל הכלכלה. גם לחרדים זה ברור“.

”מדינת ישראל היא כמו אלונקה, שבתחילה 8 חיילים נושאים חייל אחד, אחר כך 7 נושאים 2, וכרגע 5 נושאים 4. האלונקה עומדת ליפול“, הדגיש בנט, ”הגנה על המולדת שלנו, שמירה על הילדים שלנו, ורעות - אלה ערכים שאינם נופלים מהערך החשוב של לימוד התורה“.

יו“ר ”הבית היהודי“ סיכם את דבריו והבהיר: ”אני לא אתן שישתלחו באחיי החרדים, אני לא אתן שייפגע עולם התורה ששוקם אחרי חורבן השואה, אך גם לא אסכים לכך שרק באוכלוסיה מסוימת אמהות לא ישנו בלילה מדאגה לגורל בניהם“.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן