בנט: "אסור שמערכת צדק תהפוך להיות מערכת התעמרות בתושבים"

יו"ר הבית היהודי מגיב לדרישות שופטי בג"ץ מתושבי עמונה "‏אני מצפה מבג״צ שישמור את גישת 'ייקוב הדין את ההר' כלפי מחבלים ורוצחים ולא כלפי מתיישבים"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 22/12/16 16:00 כב בכסלו התשעז

בנט: "אסור שמערכת צדק תהפוך להיות מערכת התעמרות בתושבים"
הלל מאיר TPS, צילום: הלל מאיר TPS

שר החינוך ויו"ר מפלגת הבית היהודי, נפתלי בנט, הגיב לדרישת בג"ץ מתושבי עמונה להתחייב לפינוי בהסכמה וללא אלימות גם אם המתווה שהוצג בפניהם על ידי הממשלה לא יצא אל הפועל.

בנט כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "אסור שמערכת צדק תהפוך להיות מערכת התעמרות בתושבים. ‏אני מצפה מבג״ץ שישמור את גישת 'ייקוב הדין את ההר' כלפי מחבלים ורוצחים ולא כלפי מתיישבים".

גם ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי הגיב "לא חזקים שם בבג"ץ בהבנת הנקרא. בהצהרת התושבים לא היתה שום התניה. נראה קצת כמו הנאה מלהתעלל בתושבים ולהוריד אותם על ארבע מול הוד רוממותם" צייץ ח"כ סמוטריץ' בטוויטר.

"בית המשפט העליון ממשיך להתעמר במשפחות עמונה" צייץ גם ח"כ מוטי יוגב. "במקום למצוא פתרונות ולחבר, הוא מתנתק בפסיקותיו מאמון החברה הישראלית. די לדיקטטורה של בג"ץ".

ח"כ יהודה גליק צייץ בטוויטר כי "בעצם בגץ הכתיר את הקיצונים שבקיצונים. במילים אחרות בג"ץ אמר לאנשי עמונה טמבלים הייתם צריכים להקשיב לאיתמר בן גביר".

בשעות האחרונות נודע כי שופטי בית המשפט העליון, אסתר חיות וחנן מלצר ונשיאת ביהמ"ש העליון מרים נאור, שדנים בבקשת המדינה לדחיית מועד פינוי עמונה ב-45 יום, דורשים מהתושבים כי בהצהרתם לבג"ץ בנוגע לקבלת המתווה שהוצע להם על ידי הממשלה, יתחייבו התושבים כי יתפנו ללא אלימות גם אם המתווה לא ייצא לפועל.

אמש פורסם ב'כיפה' כי שופטי בית המשפט העליון פרסמו החלטת ביניים לפני מתן מענה לבקשת הדחייה של המדינה בפינוי עמונה. בהחלטה קבעו השלושה כי הצהרתם של תושבי עמונה על הצטרפותם לבקשת הדחייה של המדינה איננה מספיקה.

"כדי להסיר כל ספק", כתבו שופטי בג"ץ. "מתבקשים כל המשיבים תושבי עמונה להצהיר בלשון חד משמעית, כי הם מסכימים ומתחייבים כולם כאיש אחד לפינוי בדרכי שלום וללא עימות והתנגדות. זאת ככל שייקבע מועד נדחה על-ידי בית המשפט, ומבלי שיש בדבר משום הבעת דעה מצדנו בשלב זה". כעת דורשים השופטים התחייבות לשיתוף פעולה עם הפינוי גם במידה והמתווה יסוכל.