בנט: אנחנו תחת מתקפה - לא נסתום את הפה

יו"ר "הבית היהודי" אמר בפתח ישיבת הסיעה כי גורמים במערכת הפוליטית והתקשורתית "מנסים לביית אותנו ולסתום לנו את הפה". הוא גינה את התקיפה נגד ח"כ שטרן ואמר כי מפלגתו "מגנה את כל סוגי האלימות"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 28/10/13 15:03 כד בחשון התשעד

בנט: אנחנו תחת מתקפה - לא נסתום את הפה
צילום מסך, צילום: צילום מסך

”המטרה היא פשוטה: לביית ולהשפיט אותנו, ולהכניס אותנו לתוך הדעה של העדר - לא יסתמו לנו את הפה“ - כך אמר היום (ב‘) השר נפתלי בנט, יו“ר ”הבית היהודי“, בפתח ישיבת הסיעה ובהתייחס למתקפה התקשורתית שמוביל נגדו עיתון ”הארץ“ החל מהבוקר, סביב התנגדות ”הבית היהודי“ לשחרור מחבלים.

”הרי הכלל הוא שמי שתומך במדינה פלסטינית מקבל רוח גבית ואם חלילה אתה חושב שזו טעות אתה נקרא ימני קיצוני, אתה נקרא פשיסט, אלים, כל ביטויי הגנאי שמתעופפים לעברנו ביממה האחרונה. זה לא יעזור, אנחנו לא נשתוק, יש לנו עמדות ברורות“, הוסיף בנט.

בנט גינה את אירוע התקיפה של ח“כ אלעזר שטרן מיום שישי האחרון ואמר כי במפלגה ”מגנים את כל סוגי האלימות“. עם זאת הוא אמר כי הוא ”לא זוכר ששמעתי את שרת המשפטים פוצה פה כשהיו גילויי אלימות כלפי שרי הבית היהודי“ - זאת בהתייחס להתקפות החרדיות על שרי ”הבית היהודי“ בחודשים האחרונים.

בהתייחס לסוגיית שחרור האסירים אמר בנט כי צריכים להיות ”קווים אדומים“ בשחרור מחבלים וכי במפלגה ”פועלים לעתיד למנוע את ההתדרדרות“. לדבריו, ”השחרורים הקרובים כבר הוחלטו והאחריות גם עלינו. הפעולה כרגע היא למען העתיד. יש שני סוגים: שחרור מחבלים בחטיפה ושחרור מחבלים כמחווה. ההצעה אתמול עסקה בשחרור עתידי במחוות. במקביל אנחנו פועלים לאמץ את המלצות שמגר שקבעה מדיניות לעניין שחרור מחבלים. עברו שנתיים מאז שוחרר גלעד שליט“.

בנט הוסיף כי ”הגיע זמן לפתוח את דו"ח שמגר בכל פורום שצריך ולקבוע מדיניות. צריך לשים סוף לשחרור הסיטונאי של מחבלים. לכן כל כך הצטערתי ששרי הליכוד ושרים נוספים לא הצטרפו. אני מצפה מאנשים שאכפת להם ממערכת המשפט להבין מה הנזק העצום כשמחבל רוצח עומד לדין, ואז באבחת חתימה הוא משוחרר“.