בנט: איראן זה חשוב אך ריבונות לא פחות

שר החינוך הציב הערב את אחד המשימות העיקריות שלדעתו ישראל צריכה להשיג בעידן טראמפ, "מניעת עוד איראן בלב יו״ש". מחר הדיון בוועדת שרים לחקיקה על חוק החלת הריבונות על מעלה אדומים

חדשות כיפה משה ויסטוך 21/01/17 19:45 כג בטבת התשעז

בנט: איראן זה חשוב אך ריבונות לא פחות
הלל מאיר, צילום: הלל מאיר

שר החינוך נפתלי בנט, סימן הערב (מוצאי שבת) את היעדים שהוא מצפה מהממשלה להשיג בעידנו של הממשל האמריקני החדש, בראשותו של דונלד טראמפ שהושבע אמש לתפקיד הנשיאות.

בנט צייץ בחשבון הטוויטר שלו ואמר: "נכנסנו לעידן מדיני חדש. לראשונה מזה חמישים שנה, בידי ראש הממשלה ההחלטה: או ריבונות או פלסטין. המשך קו בר-אילן/פלסטין - בכייה לדורות. נפעל לריבונות''.

יו"ר הבית היהודי הגיב לדבריו של ראש הממשלה נתניהו, על כך שנושא הגרעין האיראני יהיה אחד הדברים הראשונים שיעלה בפני טראמפ. "איראן הוא נושא חשוב; אך מניעת עוד איראן בלב יו״ש חשובה לא פחות. אסור באמתלה של 'איום איראן' להחמיץ הזדמנות היסטורית למנוע פלסטין על כביש 6''.

מחר אמורה לעלות לוועדת השרים לענייני חקיקה הצעת החוק להחלת הריבונות על מעלה אדומים. על פי דיווח של מואב ורדי, הכתב המדיני של ערוץ 10 בסביבת רה"מ מפעילים לחץ על בנט ושקד לדחות את הדיון מחר בנימוק שאסור להפתיע את ממשל טראמפ.

(צילום: Mark Neyman, פלאש 90)

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, התייחס גם הוא לכניסתו של טראמפ לבית הלבן ואמר הערב כי "ברכת העם בישראל וברכת מדינת ישראל שלוחה לרגל השבעתך לנשיאה ה-45 של ארצות הברית של אמריקה", אמר ריבלין. "אדוני הנשיא, כחבר משכבר הימים של מדינת ישראל, אתה עומד כעת כמנהיג העולם החופשי, וכמנהיגה של הקרובה והחשובה בבנות בריתה של מדינת ישראל".

נשיא המדינה הוסיף ודיבר על הידידות רבת השנים בין 2 המדינות ש-''שורשיה נטועים בערכים המשותפים שאנו חולקים ובמחויבותנו ארוכת השנים לחירות ודמוקרטיה כאבני היסוד של החברה בה אנו חיים. עם כניסתך לתפקיד רם זה, אני מבקש להודות לעם האמריקאי על התמיכה והחברות האיתנה, ולהביע את תקוותי כי היחסים המיוחדים בינינו ושיתוף הפעולה ישגשגו ויתחזקו. בשם העם בישראל, אני מאחל לך ולממשלך הצלחה רבה, ובהזדמנות זו מבקש להזמינך לביקור בישראל כאורחנו בירושלים''.