בן דהן נגד שטרן: לא צריך לשפוך זבל והאשמות על הרב הצבאי הראשי

הרב אלי בן דהן תוקף את הצעת החוק לפיה יודחו הרבצ"ר וסגנו מגוף הבוחר הרבנים הראשיים. עם זאת, מסייג סגן השר ואומר כי אם יכנסו במקומם שני רבנים צבאיים בכירים במילואים יתמוך בהצעה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 16/02/14 13:10 טז באדר א'

בן דהן נגד שטרן: לא צריך לשפוך זבל והאשמות על הרב הצבאי הראשי
מרכז קטיף, צילום: מרכז קטיף

סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן תוקף את חבר הכנסת אלעזר שטרן בחריפות על רקע הצעת החוק אשר עברה בקריאה טרומית, לפיה יודחו הרב הראשי הצבאי וסגנו מהגוף הבוחר את הרבנים הראשיים.

כזכור, ברוב של 38 חברי כנסת מול 12 מתנגדים עברה בקריאה טרומית בשבוע שעבר הצעת החוק של חבר הכנסת אלעזר שטרן, לפיה יודחו הרב הראשי הצבאי וסגנו מהאסיפה הבוחרת את הרבנים הראשיים.

במהלך הדיון על הצעת החוק אמר שטרן: "הצעת החוק הזו הלוואי ולא הייתה מוגשת. הסיבה שהיא כן מוגשת היא שהבחירות של הרבנים הראשיים נעשית על ידי נציגים פוליטיים".

"בתהליך הבחירות לרבנות נסגרים דילים פוליטיים מלוכלכים ולכן לא ראוי שקצינים לובשי ייקחו חלק בתהליך זה", הוסיף שטרן. אציין ואומר כי לאחר הבחירות האחרונות לרבנות אמר הרב הראשי הצבאי כי: 'מסע הלחצים שהופעל עליי כבד יותר משחוותי עת שירותי כטייס'".

"אינני מטיל שום ספק ביושרו של הרב הראשי הצבאי וסגנו ואני בטוח שאינם מעורבים בדיל פוליטי", אומר בתגובה סגן השר ותוקף את ח"כ אלעזר שטרן אשר טען כי יש חשש שהרבצ"ר וסגנו יעורבו בפוליטיקה הסובבת את הבחירות לרבנות הראשית.

"אם רוצים ניקיון - ניקיון, אבל לא צריך בדרך גם לשפוך זבל או האשמות שאף אחד לא ראה אותן ולא מכיר אותן ואני חושב שהן לא נכונות", אומר הרב בן דהן.

עם זאת, מסייג סגן השר את דבריו ומבקש כי יתוקן החוק כך ששני רבנים צבאיים בכירים במילואים יצורפו לגוף הבוחר במקום שני הרבנים שהודחו.

"מקומם של הרבנים הצבאיים בגוף הבוחר הינו חשוב וקולם חשוב שישמע", אומר סגן השר לשירותי דת. "לכן, כתיקון לחוק יכתב שהשר לשירותי דת, באישור הממשלה, יצרך לגוף הבוחר שני רבנים צבאיים במילואים, בדרגת אלוף משנה ומעלה כדי שהקול של הרבנות הראשית ישמע הן בבחירות לרבנים הראשיים והן לחברי מועצת הרבנות הראשית".

"בהסתייגות זו", מפתיע הרב בן דהן, "אנו תומכים בחוק".