בן דהן: התנועה הפכה מזמן לשותפה הטבעית של מרצ

חברת הכנסת חנין זועבי ניסתה לבטל הרחקתה לחצי שנה ממליאת הכנסת, אך נכשלה לאחר שרוב גדול תמך בהשעיה. סגן השר אבי וורצמן: "לממן למחבלת זועבי כרטיס טיסה חד כיווני לסוריה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/10/14 14:57 ה בחשון התשעה

בן דהן: התנועה הפכה מזמן לשותפה הטבעית של מרצ
ויקיפדיה, ללא זכויות, צילום: ויקיפדיה, ללא זכויות

לאחר שהושעתה לחצי שנה ממליאת הכנסת ניסתה היום (ד') חברת הכנסת חנין זועבי לשכנע את הח"כים לבטל את ההשעיה אך ברוב של 68 חברי כנסת שהתנגדו לערעור הבקשה נדחתה.

חברי מפלגת התנועה החליטו להיעדר מההצבעה, דבר אשר העלה את חמת זעמו של סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן. “התנועה הפכה מזמן לשותפה הטבעית של מרצ, הזוי שמי שמגדירה את עצמה כתנועה ציונית חילקה את כוחותיה כך שמצנע הגן על חנין זועבי ושאר חברי המפלגה נתנו את הסכמתם בשתיקה להצבעה זו ולא הצביעו נגד. קשה לראות עוד לאן יכולה המפלגה הזו להתדרדר. מקומה של זועבי אינו במשכן הכנסת", אמר בן דהן.

״זו בושה לכנסת ישראל שבוגדת כמותה משמשת כח״כית ומדברת מעל דוכן הנאומים במשכן. מעשיה של המחבלת זועבי חמורים מאוד ומהווים בגידה במדינת ישראל", אמר סגן שר החינוך אבי וורצמן. לדבריו, ״קיים הבדל עצום בין חופש ביטוי לבין מצב בו חברת כנסת מתבטאת בכל העולם כנגד מדינתה, מצדדת בדעת האויב, ונותנת עצות כיצד להפיל ולנצח את העורף והצבא הישראלי. יש להגיד את הדברים בצורה חדה וברורה - מקומה מאחורי סורג ובריח".

סגן השר וורצמן הדגיש כי: ״חשוב לשמור על חופש הביטוי והדמוקרטיה אך לא במחיר של התאבדות. במקום לבזבז את כספי המיסים של אזרחי ישראל על הכנסת לממן למחבלת זועבי כרטיס טיסה חד כיווני לסוריה או לאיראן, שם תוכל לשמש 'כלוחמת חופש' אמיתית.״.

כזכור, זועבי הודחה בעקבות קובלנות שהוגשו באשר להתבטאויות פוגעניות שאמרה. בין היתר טענה כי חיילי צה"ל גרועים ממחבלי דאעש, וכן אמרה על חוטפי שלושת הנערים בגוש עציון החוטפים "הם לא טרוריסטים. הם אנשים לא רואים שום פתח לשנות את המציאות שלהם והם נאלצים להשתמש באמצעים האלה עד שהאזרחים של ישראל והחברה תתפכח קצת ותרגיש את הסבל של האחר".

בקובלנה אותו הגיש יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הוא כתב כי זועבי פרסמה מאמר באינטרנט שבו היא מעודדת פלסטינים "להכריז על התנגדות עממית ולהטיל מצור על ישראל במקום לשאת ולתת עמה". עוד כתב כי אמרה על חוטפי שלושת הנערים: "הם לא טרוריסטים, הם נאלצים להשתמש באמצעים האלה". אדלשטיין הזכיר גם את העימות של זועבי עם שוטרים בהפגנה נגד צה"ל בזמן מבצע צוק איתן.