בן גביר: סוף סוף נפל לאלי ישי האסימון

מקום 2 במפלגת 'עוצמה יהודית' מתייחס בראיון ל'כיפה' לאיחוד האפשרי ומבהיר "צריך לדאוג שעשרות אלפי קולות לא ילכו לפח"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 25/01/15 17:51 ה בשבט התשעה

בן גביר: סוף סוף נפל לאלי ישי האסימון
פלאש 90, צילום: פלאש 90

במהלך שעות אחר הצהריים התפשטו השמועות בדבר מגעים רציניים לאיחוד בין מפלגתו של ישי לבין עצמה יהודית מפלגתו של מיכאל בן ארי.

"לראשונה ישנם מגעים אמתיים בינינו לבין מפלגת יחד, רק היום נפל להם האסימון על הצורך בחיבור בינינו בכדי לעבור את אחוז החסימה" אומר ל'כיפה' מספר 2 במפלגת עוצמה יהודית, עו"ד איתמר בן גביר.

לשאלה איזה מקום ידרשו ברשימה והאם יהיו מוכנים להתמקם במקום גבוה כיאות לסקרים אותם הם מציגים שנותנים להם 7 מנדטים , הוא משיב שעצם החיבור הוא זה שמביא ל-7 מנדטים ומן הצדק היה שידרשו את המקומות 2-4-6 אך למרות זאת, הם באו בהצעה נדיבה של המקום ה-4 או החמישי ולאחריו המקום השישי.

"אנו נרוץ כמובן כבלוק טכני בלבד, אם כי כמו בעבר, כאשר התמודדנו כסיעה אחת עם מפלגות אחרות לא יצרנו תעמולת בחירות נפרדת אלא פעלנו כסיעה אחת לכל דבר ועניין", אומר בן גביר ומזים טענות שונות בנושא. "ייתכן ששתי המפלגות ינהלו קמפיינים שונים, שהדבר המשותף היחיד להם הוא הפתק". לשאלה האם יהיו מוכנים להיכנס לקואליציה הוא משיב בחיוך בתנאי שהם יהיו מוכנים לקבל את התנאים שלנו.

במידה והאיחוד לא יצליח, מצהיר בן גביר כי הם ימשיכו להתמודד בכל מקרה ולא יפרשו מהמרוץ למרות הסיכויים הנמוכים לעבור את אחוז החסימה. "אנו צריכים מבחינה אידאולוגית לדאוג שעשרות אלפי קולות לא ילכו לפח", אומר בן גביר. לטענתו, עשרות אלפי ממצביעי המפלגה לא יצביעו כלל אם הם יפרשו. "מדובר באנשים שלא יצביעו לשום מפלגה אחרת מלבד עצמה יהודית ואנו מחויבים להתמודד בעבורם" הוא אומר.

כזכור, רק בשבוע שעבר הצהיר ישי נחרצות בראיון ל'כיפה' כי לא יתאחד עם עצמה יהודית ומסתבר כי הלחץ הרבני והציבורי והסקרים הנמוכים עשו את שלהם.