בן ארי נגד כצל'ה: "לא נוכל להגיד לציבור שאנחנו מבינים טוב ממנו"

ח"כ בן ארי קרא לבחירות פנימיות בתוך "האיחוד הלאומי", נגד עמדתו של חברו לסיעה, ח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ. הוא תקף את עמדתו וטען כי "הטענה כי פריימריז יביא לשחיתות – לא רצינית"

חדשות כיפה אורי פולק 29/02/12 14:12 ו באדר התשעב

בן ארי נגד כצל'ה: "לא נוכל להגיד לציבור שאנחנו מבינים טוב ממנו"
אהוד אמיתון - יחידת תצפית-cc-by-sa, צילום: אהוד אמיתון - יחידת תצפית-cc-by-sa

חברי הכנסת אריה אלדד ומיכאל בן ארי קוראים לראשונה בגלוי להליכה משותפת לפריימריז במפלגת "האיחוד הלאומי", חרף עמדתם של חבריהם לסיעה, ח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ ואורי אריאל. לדבריהם, "חייבים ללכת לפריימריז כדי לאפשר לציבור להיות מעורב ולהשפיע".

בראיון שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב בעלון "ארץ ישראל שלנו", מתראיינים שני חברי הכנסת וטוענים כי פריימריז בתוך "האיחוד הלאומי" צפוי לחזק את כוחו של הימין לקראת מערכת הבחירות הבאה, זאת תוך שימת דגש על ההתמודדות האידיאולוגית מול "הליכוד". בראיון טוען ח"כ אלדד כי הפתרון לחילוקי הדעות בתוך המפלגה הוא בחירות פנימיות אשר יאפשרו לציבור "לבחור את נציגיו ולהיות מעורב במהלכי המפלגה, כפי שקורה במפלגות אחרות".

בן ארי טוען אף הוא כי "האיש מהרחוב שמצביע לנו רוצה להיות שותף ולהשפיע, ולהשמיע את דעתו. לצערנו, היות וב'איחוד הלאומי' אין פריימריס, אנו דוחפים אותם בכוח להצביע לליכוד, המפלגה שאויבת את ההתיישבות בארץ ישראל, ופעם אחר פעם היא זאת שמוסרת שטחים לאויב ומגרשת מתיישבים".

בהתבסס על סקרי דעת קהל טוען אלדד כי "למעלה משני שליש מהציבור הדתי לאומי ומהמחנה הימני הרחב רוצה שנציגיו ייבחרו בדרך של פריימריז. עריכת בחירות מקדימות ב'איחוד הלאומי' תזרים דם חדש למערכת ותקשור רבבות מצביעים נוספים אלינו".

בן ארי התייחס לעמדתו של כצל'ה, שטען כי "רק רבנים מורמים מעם יכולים לקבל החלטות עקרוניות", וטען נגדו כי "אי אפשר יותר להגיד לציבור שאנחנו מבינים מה טוב בשבילו. הציבור לא קונה את זה. מי שמעוניין להציל את ארץ ישראל צריך לדעת שיש להגביר את המעורבות של הציבור בתנועה שחרתה על דגלה שלמות הארץ, שלמות התורה ושלמות העם".

"הדיבורים כאילו פריימריז יכול להביא לשחיתות הם לא רציניים", תקף בן ארי את עמדתו של כצל'ה, "אנחנו לא הליכוד ולא מפלגה שמחלקת ג′ובים". לדעתו, "באמצעות פריימריז נוכל להגיע לאנשי השכונות והפריפריה ולשמוע על המצוקות שלהם, להגיע לציבורים נוספים, שלצערנו אפילו לא שמעו על האיחוד הלאומי. ובמצב כזה נוכל להגיע למספר דו־ספרתי".