במקום מילואמיניקים בנות שרות

את המוקד הביטחוני החדש של גוש עציון יתפעלו בנות שירות לאומי

חדשות כיפה אלעד רותם 04/08/08 00:00 ג באב התשסח

במקום מילואמיניקים בנות שרות
אלי שטיין, צילום: אלי שטיין

מוקד ביטחוני נשי נחנך השבוע בגוש עציון. את המוקד, המרכז קריאות מכל גזרת גוש עציון, תפעלנה דווקא בנות שירות לאומי, ולא אנשי מילואים, כפי שהיה מקובל.


בטקס חניכת המוקד החדש נכחו השר לביטחון פנים, אבי דיכטר, סגן יו"ר הכנסת דודו רותם, ראשי מועצות גוש עציון ואפרת, ואנשי צבא וביטחון.הכשרת בנות השירות לתפקיד כוללת היכרות מעמיקה עם הגזרה, לימוד מערכות תצפית מתקדמות ומערכת תקשורת מגוונת, הכרת מחנות צה"ל סמוכים, והיכרות עם הכוחות עמם יעבדו במהלך השירות - שב"כ, צבא, משטרה, בטחון אזרחי, מד"א, צוותי חילוץ, כיבוי אש, כיתות כוננות, מערכי חירום יישוביים ועוד. עקב העובדה כי השירות במוקד הינו 24 שעות ביממה, במשך כל השבוע, יעברו הבנות שיעורים בהלכות שבת וחג במוקד.


מטרת של המוקד הינה לנקז את כל קריאות גוש עציון: תאונות דרכים, פיגועים, וחדירות לגזרה. בהתאם לחומרת המצב ואופי הסיטואציה יכווינו בנות השירות את הכוחות הרלוונטיים למקום. היתרון בעבודתן של הבנות לעומת המילואימניקים הוא שבעוד מילואמיניק מתחלף, בממוצע, פעם בחודש, הרי שהבנות ימלאו את התפקיד במשך שנה או שנתיים. יש לציין כי בנות השירות מאיישות זה מכבר מוקדי ביטחון לא מעטים: בקדומים, אריאל, בנימין, בית אל, מעלה אדומים, מודיעין, וקריית ארבע.


יש לציין כי המוקד היה קיים בעבר, אך חודש ושודרג לרמה מבצעית גבוהה מאוד.


"זוהי ללא ספק עבודה ביטחונית חשובה למען עם ישראל", אומר אביעד יזרעאלי, עוזר מנכ"ל האגודה להתנדבות. "כל המוקדים נמצאים במקומות שלצערנו יש בהם בעיות ועימותים. הן מתמודדות ביומיום על קריאות רבות המגיעות למוקד. עבודת הבנות בשאר המוקדים הקיימים הוכיחה את עצמה, כשהן גילו ערנות והצליחו למנוע פיגוע על ידי הזעקת כוחות ביטחון וצה"ל מיידית לשטח".


אגב, למי שממש, אבל ממש קרבית - באגודה להתנדבות קיימים גם מסלולי שירות בשב"כ ובמוסד, כאשר השירות אורך שנתיים ותקופת הקבלה לתפקיד - ארבעה חודשים.